Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Polis Tahan 4 Lelaki...

KUANTAN - Empat penjenayah terpaksa berputih mata kerana tidak sempat menikmati hasil samun...

3 Aplikasi Utama Media...

KUALA LUMPUR - Gangguan perkhidmatan ketiga-tiga gergasi media sosial iaitu Facebook, Instagram dan...

Wanita Terjun Laut, Dihanyutkan...

INDIA – Niat seorang wanita untuk mati bersama-sama dengan ibu bapa dan empat...

Menu ‘Ciken Coop’ Dan...

SEKEPING menu makanan yang menggunakan ejaan 'pelik' mencetuskan kutukan daripada ramai netizen menerusi...

AMK Jangka Anwar Tak Lepas Hukuman Penjara

KUALA LUMPUR – Angkatan Muda Keadilan (AMK) menjangkakan Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan gagal dalam rayuan di Mahkamah Persekutuan pada 29 Oktoberi ini bagi mengetepikan hukuman penjara selama lima tahun atas kesalahan meliwat Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Malah, Ketua AMK, Nik Nazmi Nik Ahmad turut menjangkakan Anwar akan dipenjara sehingga 15 tahun jika Ketua Pembangkang itu tewas dalam rayuan tersebut.

“Rayuan Anwar adalah berhubung sabitan dan hukuman penjara lima tahun di Mahkamah Rayuan dan rayuan balas pendakwaan adalah untuk meningkatkan hukuman penjara.

“Ini menunjukkan bahawa Anwar berkemungkinan bukan sahaja gagal menuntut keadilan tetapi hukuman penjara dilanjutkan sehingga mungkin 15 tahun,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Sehubungan itu, kata Nik Nazmi, AMK melancarkan kempen #RakyatHakimNegara bermula hari ini sehingga tarikh mula perbicaraan rayuan tersebut pada 28 Oktober 2014 bagi membangkitkan kesedaran orang awam khususnya generasi muda.


Menurut beliau, antara program yang dirancang termasuk Flashmob, ceramah jelajah negeri, edaran risalah dan program kemuncak pada 28 October ini.

“Kami akan mulai dengan flashmob di Kelana Jaya esok dan disusuli di Selayang, Puchong, Ulu Selangor sehingga ke seluruh negara.

“Selain itu, risalah yang bakal diedarkan telah dilengkapi dengan rentetan perbicaraan kes tersebut. Siri ceramah juga akan dijalankan bersama Anwar di beberapa lokasi,” katanya.

Kata beliau, kemuncak kempen #RakyatHakimNegara adalah Ceramah Perdana di Istana Kehakiman Putrajaya pada 28 Oktober 2014. – MYNEWSHUB

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori