Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Harga Siling Penutup Mulut...

PUTRAJAYA - Kerajaan akan melihat semula harga siling penutup mulut dan hidung yang...

AP Dokumen Sementara Sah...

KUALA LUMPUR - Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengesahkan...

PRU14: Azizah Sedia Galas...

KUALA LUMPUR – Naib Ketua Wanita UMNO Datuk Azizah Mohd Dun bersedia menggalas...

Visa Percuma Boleh Dilaksana...

PUTRAJAYA - Penawaran visa percuma (VFF) kepada pelancong antaranya dari China yang diumumkan...

Sindiket Curi Kenderaan Tumpas, Pasangan Kekasih Ditahan

JOHOR BAHRU – Polis menumpaskan sindiket curi kereta mewah selepas menahan seorang lelaki dan seorang wanita di Taman Plentong, Masai, di sini, akhir bulan lepas.

Ketua Polis Johor Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata pasangan kekasih itu diberkas di sebuah bengkel kenderaan di kawasan perumahan tersebut pada 3 petang, 31 Ogos lepas.

“Bertindak atas maklumat orang awam, polis membuat serbuan di bengkel itu dan menahan kedua-duanya yang berumur 47 dan 48 tahun.

“Polis turut menemui sebuah kereta Toyota Lexus, Volkswagen Beetle, Toyota Harrier serta Toyota Vellfire yang disimpan di bengkel itu,” katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor, di sini, hari ini.

Mohd Mokhtar berkata pemeriksaan mendapati Toyota Lexus tersebut dilaporkan hilang di Klang, Selangor manakala Volkswagen Beetle pula dilaporkan hilang di Pudu, Kuala Lumpur.

Mohd Mokhtar berkata sekurang-kurangnya 10 kes curi kenderaan berjaya diselesaikan dengan penahanan mereka dan siasatan lanjut terhadap bengkel serta sindiket itu sedang dilakukan.


Katanya kedua-dua suspek yang positif dadah dan mempunyai rekod jenayah itu, kini direman.

Dalam kes lain, Mohd Mokhtar berkata pihaknya menahan seorang lelaki dan merampas sepucuk pistol bersama enam butir peluru dalam sebuah pondok di ladang kelapa sawit, di Nusajaya, Khamis lepas.

Beliau berkata lelaki berumur 35 tahun itu ditahan pada 5.30 petang selepas pihaknya menerima maklumat awam.

“Lelaki itu mempunyai rekod bersabit dadah manakala ujian air kencing menunjukkan dia positif methamphetamine. Dia kini direman sehingga Khamis ini untuk siasatan lanjut,” katanya. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori