Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Selebriti Yang Kelihatan Lebih...

BAGI golongan hipsters, membela jambang merupakan antara trend terbaharu yang perlu diikuti untuk...

Shukri Yahaya Timang Cahaya...

TAHNIAH Mynewshub ucapkan kepada aktor Shukri Yahaya dan isteri, Tya Adnan atas kelahiran...

PTPTN: Tangguh Laksana Langkah...

ALOR SETAR - Tindakan kerajaan menangguhkan pelaksanaan Potongan Gaji Berjadual (PGB) Perbadanan Tabung...

Lelaki Punyai 9 Rekod...

SHAH ALAM - Seorang lelaki yang mempunyai sembilan rekod jenayah lampau, cedera di...

Shahidan: Penguatkuasaan Sosma Perlu Dipertingkat

JERANTUT – Penguatkuasaan Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma) perlu dipertingkat untuk membendung ancaman yang boleh menggugat keselamatan negara, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim.

Beliau berkata ketika negara berhadapan dengan pelbagai cabaran masa kini, penguatkuasaan peraturan dan undang-undang secara tegas amat penting dalam memastikan keharmonian dan keamanan negara dapat dikekalkan.

“Saya berpendapat adalah lebih baik kita pertingkatkan (penguatkuasaan) Sosma, malah majoriti Ahli Parlimen pun menyokong,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Jerantut di sini hari ini.

Beliau berkata penguatkuasaan undang-undang secara tegas juga dapat memastikan pembangunan ekonomi negara dapat terus ditingkatkan dan menarik pelabur asing ke negara ini.

Sementara itu, berhubung permintaan beberapa Bahagian Umno supaya kerajaan mengembalikan semula Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Shahidan berkata: ” Bagi saya dalam isu ISA ini kita kena bergerak ke hadapan, kita telah wujudkan Sosma, kita hanya perlu pertingkatkan penguatkuasaannya”. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori