Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Bekas CEO Bursa Malaysia...

KUALA LUMPUR - Bekas Pengarah Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Bursa Malaysia...

“Tak Percaya PKR Kini...

PORT DICKSON – Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berseloroh menyatakan dirinya tidak...

Haziq Putera Band Trauma,...

KEMALANGAN motosikal ngeri yang menimpa vokalis kumpulan Putera Band, Muhammad Haziq Putera menyebabkan...

Pelajar IPT Mulakan Pergerakan...

KUALA LUMPUR - Sebilangan besar pelajar di institusi pendidikan tinggi (IPT) awam dan...

Kerajaan PH Melaka Tumbang

MELAKA TENGAH – Perikatan Nasional yang disertai Barisan Nasional (BN), PAS dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) di Melaka memperoleh majoriti yang cukup untuk membentuk kerajaan baharu sekali gus menumbangkan Pakatan Harapan.

Perkara itu disahkan Ketua Pembangkang yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Udang, Datuk Seri Idris Haron selepas mengadakan pertemuan dengan Yang di-Pertua Negeri Melaka, Tun Dr. Mohd Khalil Yaakob di pejabat Tuan Yang Terutama (TYT) di Seri Negeri, Ayer Keroh di sini tadi.

Idris ketika ditemui media berkata, pihaknya akan menyampaikan berita gembira berkenaan kepada rakyat di negeri ini.

Yes, we are back (ya, kami kembali),” katanya ringkas sebelum meninggalkan pihak media di hadapan kompleks Seri Negeri tadi.

Difahamkan perkara itu akan diumumkan secara rasmi dalam satu sidang akhbar di Hotel Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) sebentar lagi.


Terdahulu Sinar Harian melaporkan Kompleks Seri Negeri, Ayer Keroh di sini menjadi tumpuan media sekali lagi apabila kenderaan yang membawa Pengerusi UMNO Melaka, Datuk Seri Ab Rauf Yusoh memasuki kompleks kerajaan itu tadi.

Abd Rauf yang juga Ketua UMNO Bahagian Masjid Tanah mengetuai pertemuan yang disertai beberapa ADUN bersama Mohd Khalil di Pejabat Tuan Yang Terutama. – Sinar Harian

Kategori