Monday, April 29, 2024

Creating liberating content

Sebahagian Baucer MSN Ditandatangani...

KUALA LUMPUR - Mahkamah Sesyen hari ini diberitahu sebahagian baucer bayaran kepada Majlis...

Seluar Dalam Lelaki Direka...

SEORANG pengusaha jualan atas talian dari Lithuania telah mencipta satu definisi baharu dalam...

Ini Dia Lima Wanita...

PENYANYI nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza menduduki tempat ketiga dalam senarai wanita...

Perginya Ikon Pengulas Sukan...

SESUNGGUHNYA semua yang hidup pasti akan pergi.Tiada lagi suara dan gayanya membuat ulasan...

‘Maafkan Saya Kerana Tidak Mampu Selamatkan Abang’

KUALA TERENGGANU: Luluh hati seorang suri rumah apabila hanya mampu melihat suaminya dihanyutkan arus deras ketika bermain ombak di Pantai Batu Burok di sini, pagi tadi.

IKUTI CHANNEL MYNEWSHUB DI WHATSAPP…..

“Maafkan saya abang, saya sudah berenang untuk menyelamatkan abang kira-kira lima meter daripada pantai,” hanya kata-kata itu yang mampu diluahkan Nora Elina Abdul Khalil, 44, dari Petaling Jaya.

Suaminya, Zulkarnain Mohamed Zubir, 44, dikhuatiri lemas selepas dihanyutkan arus ketika bermain ombak di Pantai Batu Burok, di sini, hari ini.

Nora Elina berkata, dia ternampak Zulkarnain timbul di permukaan air selang beberapa minit selepas dihanyutkan ombak, kira-kira jam 11.20 pagi.

“Kita mencampakkan pelampung ke arah Zulkarnain yang ketika itu timbul di permukaan air dan saya berenang ke arahnya untuk menyelamatkan dia.

“Ketika berenang ke arahnya, kita juga turut dihanyutkan arus dan berpatah balik semula ke pantai bimbang turut ditenggelamkan ombak,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Nora Elina dan Zulkarnain Mohamed serta dua anak perempuannya berusia antara 9 dan 11 tahun bercuti ke negeri ini dan mendaftar masuk di sebuah hotel di Batu Burok, Jumaat lalu dan dijangka mendaftar keluar esok.


Nora Elina berkata, sebelum kejadian suaminya sedang bermain ombak ditepi pantai, manakala dia dan dua anak bermain pasir di pantai.

“Seorang pengunjung yang secara kebetulan berada di tempat kejadian turut cuba menyelamatkan Zulkarnain, tetapi gagal dan terus menghubungi pengurusan hotel,” katanya sambil mengharapkan suaminya ditemui dalam keadaan selamat.

Komandan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Terengganu, Yusnizan Yusof, berkata pihaknya menerima panggilan mengenai kejadian daripada pengurusan hotel, kira-kira jam 11.30 pagi.

Katanya, sepasukan pegawai dan anggota masih meneruskan operasi mencari dan menyelamat.

Difahamkan, kejadian pengunjung dihanyutkan arus Pantai Batu Burok adalah kes pertama berlaku tahun ini.

BHonline-

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori