Tuesday, June 18, 2024

Creating liberating content

“Riuh Umpama Alih Perabot...

ALOR SETAR - PAS kekal dengan pendirian untuk terus mengukuhkan kerajaan Perikatan Nasional...

3 Pegawai Imigresen Diserang...

MELAKA - Tiga pegawai imigresen yang diserang sekumpulan lebih 40 samseng ketika membuat...

Terengganu FC II Tersingkir...

KUALA LUMPUR – Terengganu FC II tersingkir ke saingan Liga Persatuan Bola Sepak...

Helikopter Terhempas: Polis Siasat...

KUALA LUMPUR - Siasatan polis berhubung kes helikopter terhempas di Semenyih pada 4...

Tinggal Percuma Sejak 2021, Penyewa Cuba Jual Rumah Disewa

PETALING JAYA – Tindakan seorang penyewa ingin menjual rumah yang disewanya mendapat kecaman daripada orang ramai kerana perbuatan itu dianggap melampau dan tidak bertanggungjawab.

(Ada rancangan nak melancong…atau ada kawan-kawan dan keluarga nak berbuat demikian…..cek ni kejap….klik sini)

Menerusi perkongsian di laman sosial, penyewa tersebut bertindak demikian kerana menurutnya sudah lama pemilik rumah tersebut tidak menghilangkan diri.

Tambah penyewa itu lagi, dia tinggal di rumah berkenaan secara percuma sejak 2021 selepas pemilik gagal dikesan.

“Selamat pagi Ahad. Saya ada menyewa rumah di Rawang. Macam mana prosedur nak jual rumah ini ya ?

“Boleh ke penyewa dapat bahagian kalau lepas jual rumah ini sebab dah lama saya sewa rumah ni. Dari belum ada anak sampai anak dah kahwin.

“Owner (pemilik) pun lama tak datang bertahun. Rumah banyak rosak sana sini,” tulisnya di media sosial.


Menurut penyewa itu lagi, rumah tersebut dimiliki oleh lelaki bujang dan kali terakhir ia membayar sewa pada tahun 2021 selepas pemilik menghilangkan diri.

“Jadi duduk free (percuma) sampai sekarang. Tu saya tanya macam mana prosedur jual atau boleh saya sewa balik pada orang lain sebab pemilik takde dah/ hilang,” ujarnya.

Susulan perkongsian itu, rata-rata orang ramai meninggalkan pelbagai reaksi dan komen pada hantaran tersebut.

“Orang punya memandai nak jual dah la duk free (percuma), senangnya hidup,” tulis Anita Saihu.

Turut meninggalkan komen adalah seorang lagi pengguna dikenali sebagai Rafidah Aziz Syufie.

“Rezeki dah dok free (percuma) bertahun lamanya, dengan tak bersalah nak jual pula, tak takut dosa ke?,” soalnya.

-Kosmo Online

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori