Monday, April 29, 2024

Creating liberating content

KFC Perkenal Keju 3...

KUALA LUMPUR - Siri hidangan berkeju popular KFC diteruskan dengan sebuah lagi ciptaan...

Gaduh Akibat Hutang RM30,...

Petaling Jaya: Akibat hutang RM30, dua sahabat bergaduh sebelum seorang daripadanya luka ditikam...

Jasa Tidak Terjejas Sebagai...

PUTRAJAYA - Peletakan jawatan Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi sebagai Ketua Pengarah Jabatan...

Korban Tanah Runtuh Di...

BOGOTA - Angka korban akibat bencana tanah runtuh di Mocoa, Colombia meningkat kepada...

Laluan Ke SJSM Ditutup Bermula Semalam

Kuala Berang : Laluan ke Stesen Janaelektrik Sultan Mahmud (SJSM) di Kenyir ditutup bermula semalam bagi membolehkan kerja-kerja pembersihan dan baik pulih jalan dilakukan susulan kejadian tanah runtuh yang berlaku di kawasan berkenaan.

Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu Deputi Superintendan Mohd Adli Mat Daud berkata, laluan sejauh dua kilometer itu dijangka ditutup dalam tempoh antara satu hingga dua minggu.

Beliau berkata, kejadian tanah runtuh akibat hujan lebat melanda kawasan berkenaan menyebabkan beberapa laluan ke SJSM rosak dan runtuh.

“Kita menutup laluan ini dengan bantuan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) bagi membolehkan operasi pembersihan tanah oleh pihak Jabatan Kerja Raya (JKR) dilakukan.

“Kita melakukan sekatan jalan raya (SJR) bermula di hadapan Akademi Binaan Malaysia (ABM) Jenagor bagi tujuan mengawal keselamatan supaya orang ramai tidak memasuki ke zon tanah runtuh.


“Ia juga bertujuan memastikan keselamatan petugas yang memasuki kawasan pembersihan ini,” katanya ketika ditemui di hadapan ABM Jenagor di sini semalam.

Mohd Adli berkata, pihaknya akan menugaskan seorang pegawai dan empat anggota di lokasi berkenaan untuk mengawal dan memantau keadaan di SJR berkenaan.

Katanya, anggota diletakkan secara bergilir selama 24 jam untuk memastikan keselamatan dan perjalanan pembersihan dan baik pulih jalan dapat dilaksanakan dengan lancar.

-Harian Metro

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori