Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Wan Azizah Nafi Nurul...

HULU SELANGOR - Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail...

Adira Diraikan Dalam Majlis...

PENYANYI Adira Suhaimi yang sah bergelar isteri sejak beberapa bulan lalu akhirnya diraikan...

Gagal Hadir PAC Tambah...

KUALA LUMPUR - Pemuda Gerakan mengingatkan pengurusan 1Malaysia Development Bhd (1MDB) supaya tidak...

1,005 Mangsa Masih Berada...

KUCHING - Sejumlah 1,005 mangsa banjir daripada 341 keluarga masih berlindung di empat...

Kanak-Kanak 5 Tahun Maut Dipercayai Didera Ibu Kandung, Kekasih

Seorang kanak-kanak lelaki berusia lima tahun maut dipercayai menjadi mangsa dera di sebuah rumah di Nusa Bestari dekat Iskandar Puteri, semalam.

Ketua Polis Daerah Iskandar Puteri ACP Dzulkhairi Mukhtar berkata polis menerima panggilan daripada petugas Hospital Sultanah Aminah (HSA) mengenai kejadian itu pada pukul 12.20 tengah hari.

Beliau berkata petugas HSA memaklumkan bahawa mangsa telah dihantar ke hospital oleh ibu kandungnya.

“Pemeriksaan yang dilakukan ke atas badan mangsa mendapati terdapat kecederaan di mulut, lebam di seluruh bahagian depan dan belakang badan kemungkinan akibat didera.

“Siasatan awal mendapati mangsa tinggal bersama ibu kandung dan bapa angkatnya yang merupakan kekasih ibunya serta seorang adik dan kakak mangsa,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Menurutnya, pemeriksaan awal oleh pihak hospital terhadap mangsa mendapati mangsa telah meninggal dunia semasa dalam perjalanan ke hospital.

Katanya proses bedah siasat akan dijalankan pagi ini di HSA selepas keputusan ujian calitan COVID-19 mangsa diperolehi.


Dzulkhairi berkata bahagian forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor telah menjumpai getah paip di sinki dalam bilik air, batang kayu dan ‘poly pipe’ di atas sofa dan kesan darah di rumah berkenaan.

Susulan itu, pihak polis telah menahan ibu mangsa yang berusia 35 tahun di HSA dan kekasihnya berusia 32 tahun di Nusa Bestari bagi membantu siasatan, manakala adik dan kakak mangsa sedang menjalani pemeriksaan kesihatan di HSA.

Katanya pemeriksaan rekod lampau terhadap kedua-dua individu itu didapati, mereka mempunyai rekod jenayah lampau iaitu kesalahan di bawah seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001 atas kesalahan mendera kakak mangsa sebelum ini.

“Selain itu, mereka mempunyai empat rekod di bawah Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya.

“Ujian saringan awal air kencing mendapati kedua-duanya negatif dadah, reman akan dimohon hari ini dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan serta Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001,” katanya.

-Malaysia Kini

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori