Monday, April 29, 2024

Creating liberating content

Perkhidmatan Kereta Api Bukit...

GEORGETOWN - Perkhidmatan kereta api funikular Bukit Bendera akan ditutup selama seminggu mulai...

Usia 69 Tahun Masih...

Baling - Sudah berusia 69 tahun namun Saad Bahadun masih gagah mengambil upah...

Tidak Mengaku Menipu Dengan...

Seremban : Padah menyamar sebagai bomoh dan memperdayakan seorang wanita sehingga kerugian hampir...

Bot Nelayan Vietnam Jadi...

Pelupusan bot itu oleh Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) selepas ia dilucut hak...

Rentas Negeri Punca 18 Kluster Covid-19

PUTRAJAYA – Kementerian Kesihatan (KKM) kesan 18 kluster yang berpunca daripada aktiviti rentas negeri sejak 7 Disember lalu sehingga semalam. 

KKM menerusi satu kenyataan berkata, kluster itu membabitkan keseluruhan 1,378 individu positif Covid-19. 

Katanya, daripada jumlah kluster itu, tujuh daripadanya dikesan di Kelantan, manakala masing-masing tiga kluster di Pahang, Sarawak, Perak serta dua kluster lagi di Terengganu.

“Tujuh kluster di Kelantan dikenali sebagai Kluster Seragam Chepa yang sudah menjangkiti 33 individu, diikuti Kluster Alor Durian (28); Kluster Wakaf Lanas (16); Kluster Kampung Geting (12); Kluster Kampung Renok (24); Kluster Kampung Badak (60) dan Kluster Kesedar (15).

“Bagi kluster di Pahang, ia membabitkan Kluster Inten (10); Kluster Semambu (12) dan Kluster Mempaga (542) serta kluster di Sarawak iaitu Kluster Bah Sayap (89), Kluster Pasai (429) dan Kluster Jelita (220),” katanya dalam kenyataan di Facebook, hari ini. 


Bagi kluster di Perak, ia membabitkan Kluster Ehsan Ibol yang sudah menjangkiti 33 individu, Kluster Lumut Barat (14) dan Kluste Intan Mas (15). 

“Selain itu di Terengganu terdapat dua kluster berpunca daripada aktiviti rentas daerah iaitu Kluster Mengkuang dan Kluster Palut yang masing-masing sudah menjangkiti 13 individu,” katanya. – myMetro Online

Kategori