Thursday, May 2, 2024

Creating liberating content

Polis Akan Beri Bantuan...

KUALA LUMPUR - Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun memberi jaminan...

Mohamad Jamidan Dilantik Timbalan...

KUALA LUMPUR - Bekas Pengarah Siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Mohamad...

Rafizi Nafi Rundingan Dengan...

PUTRAJAYA - Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli menafikan bahawa rundingan...

Masyarakat Perlu Didedahkan Cara...

TAWAU - Masyarakat perlu didedahkan dengan cara rawatan awal bantuan penafasan kecemasan (CPR)...

Suspek Curi Kereta Di Pam Minyak Ditahan

TEMERLOH – Lelaki yang mencuri disyaki mencuri kereta di pam minyak di Mentakab, dekat sini, sudah ditahan polis semalam.

Kejadian itu tular di media sosial dan aplikasi telefon sejak petang semalam, selepas rakaman kamera litar tertutup (CCTV) mengenai dikongsi netizen.

Ketua Polis Daerah Temerloh, Asisten Komisioner Mohd Yusri Othman berkata, suspek dikesan dan ditahan sepasukan pegawai dan anggota Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Subang Jaya, Selangor kira-kira 1 tengah hari semalam.

“Ia adalah susulan laporan mengenai kejadian itu daripada mangsa selepas polis menjalankan siasatan di tempat kejadian dan meneliti rakaman CCTV di stesen minyak berkenaan.

“Hasil siasatan itu, kita berjaya mengenal pasti identiti suspek dan meminta bantuan lain untuk membantu mengesan suspek. 

“Berikutan itu, kita berjaya menahan suspek yang mempunyai rekod jenayah lampau membabitkan kesalahan penyalahgunaan dadah di Subang Jaya,” katanya dalam satu kenyataan media di sini, hari ini.


Beliau berkata, suspek sudah dibawa ke IPD Temerloh dan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 379A Kanun Keseksaan.

Dalam kejadian pada 8 pagi semalam, kereta milik mangsa yang juga seorang pelajar berusia 20 tahun dilarikan seorang lelaki ketika mangsa sedang mengisi minyak di stesen minyak terbabit.

Mangsa yang tidak mematikan enjin kenderaan ketika mengisi minyak turut mengalami kecederaan ringan akibat terjatuh ketika cuba mengejar suspek melarikan kereta miliknya. – myMetro Online

Kategori