Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Lelaki Dikhuatiri Lemas Terjatuh...

Teluk Intan - Lelaki, 51, dikhuatiri lemas selepas terjatuh dari bot dinaikinya di...

Nik Abduh: Tahniah BN,...

PRN MELAKA | Pemimpin PAS Nik Abduh Nik Aziz mengucapkan tahniah kepada BN...

Madu Tualang Berkesan Atasi...

KOTA BHARU - Kajian oleh sekumpulan penyelidik Universiti Sains Malaysia (USM) mendapati madu...

Raya Tanpa Isteri, Adam...

TAHUN ini merupakan tahun kedua pelakon Adam Shahz meraikan Aidilfitri tanpa isteri di...

Kluster Baru Covid-19 di Lanchang

SATU kluster baharu iaitu membabitkan pelajar tahfiz Lanchang di Temerloh, Pahang dikesan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan enam individu disahkan positif Covid-19.

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata, walaupun madrasah berkenaan sudah ditutup tetapi pihaknya mengesan masih ada pelajar dan kakitangan yang masih tinggal di situ.

“Bagi pelajar tahfiz kita, setakat ini KKM dah saring 50 peratus daripada pelajar, guru dan kakitangan tahfiz seluruh negara dan kadar positif adalah 4.7 peratus.

Anda peniaga? Mencari platform pengiklanan Online? Mula dengan kami ..Website Mynewshub, FB (2.96 juta followers), Instagram dan Twitter. Hubungi kami http://www.wasap.my/60176070516

“Di Lanchang, kita kesan ada tahfiz baharu dan enam daripada mereka disahkan positif, kita akan lihat sama ada dicadangkan untuk dilaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di kawasan itu atau hanya perlu tahfiz itu saja.

“Seperti kita laksanakan di Madrasah Sungai Lui, kita akan laksanakan PKPD dan saring semua pelajar, kakitangan dan guru sebelum dibenarkan bebas,” katanya.

Menurutnya, bagi enam individu positif berkenaan, KKM akan mengesan kontak rapat mereka untuk dikuarantin. – myMetro Online

Kategori