Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Tekong Darat Pandu 30KM...

GUA MUSANG : Tindakan nekad seorang tekong darat yang membawa enam pendatang asing...

SPRM Abadikan Nama Mendiang...

KUALA LUMPUR - Nama mendiang Timbalan Pendakwa Raya (DPP) Anthony Kevin Morais yang...

Zahid Hadir Majlis Sambutan...

PUTRAJAYA - Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini...

Ini Dia Permainan Tradisional...

Mainan adalah sesuatu yang digunakan dalam permainan oleh kanak-kanak. Dari banyaknya permainan anak,...

Pemimpin Militan Daesh Di Mesir Dilapor Maut

KAHERAH – Militan Daesh mendakwa pemimpin yang mengetuai kumpulan itu di Semenanjung Sinai, Mesir terbunuh, namun punca kematian tidak didedahkan.

Berita kematian, Abu Jaafar Al-Maqdesi diumumkan menerusi sekeping poster bertajuk ‘perjalanan seorang syuhada’ yang menampilkan gambar seorang lelaki berjambang sedang tersenyum sambil memakai kot dan topi.

“Abu Jaafar Al-Maqdesi, moga tuhan merahmati beliau,” kata mesej ringkas yang dimuat naik rangkaian telegram kumpulan itu tanpa mendedahkan maklumat terperinci lokasi, bila dan bagaimana beliau dibunuh.

Sementara itu, sumber keselamatan Mesir mengesahkan lelaki terbabit adalah ketua militan Daesh di Sheikh Zuweid, bandar Mediterranean, yang terletak berhampiran sempadan Semenanjung Gaza.

Sejak Februari lalu, ratusan terkorban selepas tentera Mesir yang disokong pasukan keselamatan mengadakan operasi besar-besaran, terhadap pemberontak yang bertanggungjawab terhadap serangan yang menyasar anggota tentera dan orang awam di Sinai. – Reuters/BH ONLINE

Kategori