Sunday, May 5, 2024

Creating liberating content

UMNO Sedia Hadapi PRN...

KUALA LUMPUR: UMNO bersiap sedia untuk menghadapi pilihan raya negeri (PRN) Johor jika...

Elizabeth Tan Nak Bersara...

BEBERAPA hari lalu kecoh di laman sosial apabila dikhabarkan Elizabeth Tan mahu bunuh...

KWSP Lulus 367 Dana...

KUALA LUMPUR – Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) meluluskan 367 dana unit amanah...

Atlet Wanita Jumpa Bangkai...

SEORANG atlet wanita terkejut apabila menemui bangkai seekor katak yang hampir reput dalam salad...

Pekerja Kilang Didakwa Tipu Tawaran Kontrak

MELAKA – Seorang pekerja kilang mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di Ayer Keroh di sini hari ini atas pertuduhan menipu dengan menawarkan kontrak membekal beras yang tidak wujud melibatkan kerugian sebanyak RM100,000, dua tahun lepas.

Ng Ngui Kee, 44, dari Kuching, Sarawak didakwa melakukan kesalahan itu terhadap Ng Choon Wee, 54, di Public Bank Jalan Ong Kim Wee, di sini pada 30 Jun 2016.

Perbuatan tertuduh mendorong mangsa menyerahkan wang tunai berjumlah RM100,000, dengan mangsa tidak akan menyerahkan wang berkenaan jika tidak diperdayakan sedemikian.

Lelaki itu yang ditangkap semalam, didakwa mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara minimum satu tahun dan maksimum 10 tahun, sebat dan denda, jika sabit kesalahan.

Majistret Lee Kim Keat membenarkan tertuduh diikat jamin RM25,000 dengan seorang penjamin dengan syarat tambahan tertuduh perlu melaporkan diri pada setiap bulan di balai polis berdekatan.

Mahkamah kemudian menetapkan 14 Mei untuk sebutan semula kes dan lantikan peguam.


Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Muhammad Azri Zakaria, manakala tertuduh tidak diwakili peguam. – BERNAMA

*Video sekadar hiasan…

Kategori