Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Kaji Selidik i-Akaun KWSP...

KUALA LUMPUR - Kaji selidik secara dalam talian 'i-Akaun' yang diperkenalkan Kumpulan Wang...

Malaysia Tempat Pertama Pelancongan...

KUALA LUMPUR - Malaysia menduduki tempat pertama dalam empat daripada enam sektor dalam...

2 Aktivis Dibenar Rujuk...

KUALA LUMPUR - Mahkamah Majistret di sini hari ini membenarkan permohonan dua aktivis...

Polis Keluar 257 Saman...

KUALA LUMPUR - Polis Trafik Kuala Lumpur mengeluarkan 257 saman atas pelbagai kesalahan...

Zara Zya Teruk ‘Diserang’ Peminat K-Pop?

KEMATIAN penyanyi utama sebuah band Korea Selatan terkenal, Shinee iaitu Jong-Hyun nampaknya masih lagi meninggalkan kesan mendalam terhadap peminat di seluruh dunia termasuk Malaysia.

Pemergian bintang itu itu bukan sahaja mendapat perhatian netizen, malah perkara tersebut juga telah mengakibatkan segelintir individu yang bertindak di luar pemikiran normal!

Baca: Caprice Tegur Fans K-Pop Ratap Kematian Jonghyun

Juga: Sanggup Menyusul Ke ‘Syurga’ Demi Jong-Hyun

Lagi: Gadis ‘Peluk’ Kpop Hadiri Majlis Berkabung Jong-Hyun?

Baru-baru ini, pelakon jelita, Zara Zya memuat naik satu posting yang menyaksikan beliau mengajukan soalan tentang keistimewaan Muzik Pop Korea atau lebih dikenali sebagai K-Pop.

Niat Zara yang hanya ingin bertanya menjadi episod malang apabila soalan berkenaan telah disalah erti oleh sesetengah pihak.

Ekoran perkara itu, Zara telah ‘diserang’ oleh ‘kumpulan’ terlibat yang mana rata-rata antara mereka beranggapan pelakon itu seolah-olah ‘memerli’ dan menghina artis kesayangan mereka.


Tidak mudah melatah dengan perkara tersebut, Zara kemudiannya memuat naik sebuah lagi posting baharu yang memaparkan dia menerangkan perkara sebenar berhubung salah faham itu.

Menerusi posting berkenaan, Zara meminta ‘kumpulan’ berkenaan memahami konsep soalan yang diajukan bukan main serkap jarang dengan bertindak marah membuta tuli.

Kenyataan balas Zara yang mendapat perhatian ramai itu sehingga kini telah menerima lebih daripada 18,000 likes sejak dimuat naik pada Khamis. – MYNEWSHUB.CC/AM

Kategori