Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

ATM, PDRM Aset Penting...

PUTRAJAYA - Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) adalah aset...

Acara Trek Lumba Basikal...

KUALA LUMPUR - Impian “The Pocket Rocket Man” - juara lumba basikal dunia acara keirin,...

Elly Dedah Faye, Azmi...

PENYANYI Elly Mazlein menerusi laman Instagramnya memaklumkan bekas suaminya, Azmi Hatta yang juga...

Dewan Rakyat: Pembangkang Desak...

KUALA LUMPUR : Ahli-ahli Parlimen pembangkang menggesa kerajaan supaya membenarkan pengeluaran dana Kumpulan...

Manfaatkan Pusat Internet 1Malaysia Jana Pendapatan

JELI – Golongan belia dalam kawasan Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (Kesedar) digalakkan menggunakan Pusat Internet 1Malaysia untuk menjana pendapatan melalui perniagaan dalam talian.

Pengerusi Kesedar, Datuk Abdul Aziz Derashid berkata perniagaan seperti produk Industri Kecil dan Sederhana (IKS) lebih menguntungkan sekiranya dipasarkan melalui dalam talian berbanding kaedah konvensional setakat ini.

“Pusat Internet 1Malaysia menjadi platform untuk usahawan meluaskan pasaran produk IKS yang banyak diusahakan oleh penduduk di kawasan Kesedar,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Pusat Internet 1Malaysia di Kampung Lata Janggut, di sini hari ini.

Abdul Aziz yang juga Anggota Dewan Udangan Negeri Kuala Balah, berkata Kesedar bersedia membantu golongan belia untuk terlibat dalam pelbagai bidang keusahawanan dan pemasaran melalui dalam talian.


“Kesedar akan mendapatkan kerjasama daripada pihak berkaitan seperti Telekom Malaysia untuk memberikan bimbingan kepada golongan belia berkaitan perniagaan cara baharu tersebut,” katanya. – BERNAMA

Kategori