Sunday, June 16, 2024

Creating liberating content

N.Sembilan Catat Peratusan Tertinggi...

SEREMBAN - Jabatan Kesihatan Negeri Sembilan mencatat peratusan tertinggi dalam pengesanan kes wabak...

PAS Selangor `Menongkah Arus’...

KUALA LUMPUR - PAS Selangor mengambil pendirian berbeza dengan pimpinan PAS Pusat yang...

Bas Ekspres Bawa 39...

BETONG - Sebuah bas ekspres membawa 39 penumpang terbabas sebelum merempuh besi penghadang...

Ini Raya Paling Bermakna...

KUALA LUMPUR - Setelah tiga tahun menanti cahaya mata, raya kali ini menjadi...

“Mak Pergi Sebelum Hajat Kami Tunaikan Umrah” – Zul

SELEPAS kematian ibu yang tercinta, Zul Ariffin dikatakan bagai ‘hilang’ arah dan langsung tiada semangat untuk meneruskan hidup.

Baca: Lama ‘Hilang’, Instagram Zul Ariffin Kembali Aktif

“Lepas mak saya pergi, saya terus hilang fokus. Sebelum ni saya buat kerja, saya bagitahu dia semua sekali dan semua yang saya buat tu untuk gembirakan dia,” luah Zul dipetik daripada video temubual oleh BH Online.

Sebelum pemergian ibunya, Allahyarhamah Robiah Nasir, 66, pada 5 Disember lalu, Zul telah ‘menghilangkan diri’ seketika daripada media sosial kerana ingin berehat daripada kontroversi yang melanda dirinya sebelum ini.

Maka, itu ialah perkongsian pelakon bertubuh sasa itu buat pertama kali selepas pemergian ibunya dan kini dia sudah kembali aktif di laman Instagram dengan semangat yang baharu.

Walaupun kontoversi hebat telah melanda dirinya sebelum ini, itu tidak mampu untuk melawan kepedihan dan kesedihan atas kehilangan yang amat besar itu.

“Saya rasa sangat lost dan tak boleh nak pikir apa. Pemergian mak saya tu sangat-sangat memberi kesan yang mendalam dalam diri dan kerjaya saya,” katanya lagi.

Zul juga dikatakan tidak sempat sampai ke kediaman kakaknya di Damansara ketika ibunya menghembuskan nafas terakhir.

Disebabkan itu, pelakon berusia 31 tahun itu berasa sedikit terkilan namun tetap berpuas hati kerana sebelum itu mereka sempat berbual panjang.

“Saya pun tak sempat nak jumpa arwah, saya sampai je, dia dah tak ada… Tak ada apa-apa pesanan langsung yang sempat saya dengar.


“Tapi cuma beberapa hari sebelum mak saya meninggal, saya sempat sembang panjang dengan dia. Kami pergi jalan-jalan, saya pimpin tangan mak saya waktu lintas jalan.

“Saya tak tahu kenapa saya tiba-tiba mintak maaf dengan dia atas semua kesilapan yang pernah saya buat. Kami sembang tentang perancangan saya, saya nak bawa dia ke umrah dan macam-macam lagi,” luah Zul dalam keadaan sedih.

Dalam masa yang sama, Zul turut menolak beberapa tawaran kerana keadaan dirinya yang masih lagi bersedih atas apa yang terjadi.

“Sekarang ni pun saya di Dubai. Abang angkat saya bercuti dengan keluarga dia dan ajak saya sekali jadi saya pergi je lah boleh tenangkan diri sekejap.

“Sepatutnya saya ke Dubai dengan arwah… Memang saya nak bawa arwah ke Dubai, lepas Dubai, kami akan terus tunaikan umrah. Jadi, nak buat macam mana, tak sempat kan,” ujar Zul lagi yang kini kembali berimej jambang ketika di sana.

Disebabkan hajatnya tak kesampaian untuk membawa ibunya ke Dubai dan Mekah, Zul tetap meneruskan hasratnya untuk menunaikan umrah pada bulan hadapan.

Setiap yang berlaku pasti ada sebabnya dan kita sebagai manusia biasa tak mampu untuk melawan takdir serta ketentuan Yang Maha Esa. Semoga Zul tetap tabah untuk meneruskan kerjayanya dalam dunia seni. – MYNEWSHUB.CC/AH

Kategori