Saturday, July 27, 2024

Creating liberating content

Polis Nafi Kepung Van...

BUKIT MERTAJAM - Polis menafikan berlaku kejadian culik di sebuah sekolah di Bukit...

Rumah Terbuka Tahun Baharu...

GEORGE TOWN - Parti Gerakan Pulau Pinang akan menganjurkan rumah terbuka sempena Tahun...

Penggiat Industri Muzik Tempatan...

KUALA LUMPUR - Kerajaan akan terus mengambil langkah-langkah untuk melindungi kepentingan mereka yang...

Kes Liwat: Kerajaan Berjaya...

KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi hari ini membenarkan permohonan kerajaan Malaysia untuk membatalkan...

Kembara Jalinan Kasih Negaraku Jelajah 30 Kampung

JOHOR BAHRU – Konvoi Kembara Jalinan Kasih Negaraku (KJK) anjuran  Jabatan Penerangan Malaysia bermula hari ini, disertai 45 peserta yang akan menjelajah sebanyak 30 kampung di sekitar Batu Pahat sempena sambutan kemerdekaan tidak lama lagi.

Pelepasan konvoi itu yang disempurnakan oleh Pegawai Daerah Batu Pahat Ab Han Ramin itu, turut diadakan bagi mendekati masyarakat  secara langsung menerusi aktiviti kemasyarakatan dan pemasaran maklumat.

Selain itu, ia bertujuan untuk memperkukuh jaringan strategik antara pemimpin dan agensi-gensi kerajaan dengan masyarakat setempat, menurut jabatan itu menerusi satu kenyataan di sini hari ini.

Dalam masa yang sama,  30 keluarga akan menerima sumbangan berbentuk keperluan harian selain pengedaran Jalur Gemilang kepada masyarakat setempat selaras dengan usaha kerajaan untuk menyemarakkan lagi sambutan kemerdekaan tahun ini.


Perjalanan konvoi itu yang bermula di perkarangan Halaman Mahkota berhadapan Pejabat Daerah Batu Pahat, meliputi tiga laluan berbeza sekitar daerah berkenaan. – BERNAMA

Kategori