Monday, April 29, 2024

Creating liberating content

Izara Aishah Mula ‘Hulur’...

MENYEDARI bahawa dirinya sudah 'dewasa', tahun ini julung kali dalam sejarah apabila pelakon...

JKMR SPRM Bantah Debat...

KUALA LUMPUR - Jawatankuasa Khas Mengenai Rasuah (JKMR) menasihati supaya debat awam berhubung...

Aura ‘Ustaz Pilot’ Terbang...

PENAMPILAN ala juruterbang dan lontaran suara yang lantang membuatkan ramai penonton terpukau. Itulah...

Harga Ron 95 Naik...

HARGA runcit siling bagi petrol Ron 95 dan Ron 97 masing-masing naik 3...

Hanya Sebab Tertumpah Air, Wanita Sanggup Maki Waiter

INSIDEN pelayan dimarahi pelanggan ketika sedang menghidangkan makanan atau minuman sering kali disajikan dalam babak-babak drama dan filem.

Namun, dalam kehidupan realiti jarang-jarang sekali situasi seperti ini berlaku, mungkin disebabkan sikap sopan-santun dan berbudi bahasa yang dimiliki dalam diri rakyat Malaysia yang cukup menebal.

Tapi berlainan bagi seorang netizen yang melalui sendiri situasi seperti itu apabila baru-baru ini dia menjadi saksi terhadap insiden seorang wanita memarahi waiter gara-gara si pelayan tertumpahkan air kat tudung dipakainya.

@wottni menulis, “Sambil makan sambil tengok akak ni jerit “bodohlah ni duckscarves kau tau tak!” sebab waiter tertumpah air kat tudung dia.”

Bengang dengan insiden itu, @wottni turut meluahkan kata-kata, “Gaji habis beli tudung tapi lupa beli manners.”

Twit itu kemudiannya menerima lebih daripada 5,000 retweets yang mana-mana rata-rata mencemuh tindakan wanita ‘berlagak’ itu.

Untuk makluman, Duckscarves merupakan jenama tudung popular milik pengasas Fashion Valet, Vivy Yusof yang cukup terkenal di laman Instagramnya.


Tudung keluaran jenama ini sering kali menjadi perhatian kebanyakan wanita berkerjaya yang mana setiap kali keluar keluaran terbaharu di pasaran, pasti hari itu juga sold out.

Harga bagi sehelai Duckscarves boleh mencecah sehingga RM600 lebih-lebih lagi untuk edisi terhad keluaran mereka.

Apa-apa pun, berbalik kepada cerita kakak maki waiter tadi, jagalah tingkah laku dan adab sopan, kalau betul nak tegur, cakap baik-baik kan boleh.

Ingat ya, tidak kira dengan siapa pun, tak kira dia vip ke, pelayan ke, sama-sama kita saling hormat-menghormati. Hormat-menghormatikan budaya kita. – MYNEWSHUB.CC

Kategori