Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

D’Herbs Hampir Pasti Taja...

ALOR SETAR - Juara Liga Perdana 2015, Kedah semakin hampir mendapatkan syarikat bumiputera...

Melaka Laku Pengukuran Petunjuk...

MELAKA - Kerajaan Negeri Melaka menerusi Unit Perancang Ekonomi Negeri akan menjalankan pengukuran...

Semua Penjawat Awam Harus...

KOTA KINABALU - Amalan integriti seharusnya menjadi pegangan utama bagi setiap penjawat awam...

LTTE: Kes CEO Dipindah...

ALOR GAJAH - Mahkamah Sesyen, di sini, hari ini, membenarkan permohonan untuk memindahkan...

Pemukiman Dekatkan Pemimpin Dengan Rakyat

PADANG RENGAS – Program pemukiman Menteri Besar Perak merupakan pendekatan yang sangat berkesan dalam menyelesaikan masalah selain mendekatkan pemimpin dengan masyarakat.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir berkata program itu membolehkan kerajaan negeri melihat kemajuan sesuatu projek pembangunan yang dilaksanakan di daerah terpilih.

Beliau berkata respons masyarakat terhadap program ini amat baik kerana ia bukan program bermusim dan bukan dilaksanakan sewaktu pilihan raya diadakan.

“Program ini sebelum ini dikenali program 3P (turun padang) dan Klinik Dr. Zambry sejak lapan tahun lalu dan selepas itu ditukarkan kepada pemukiman Menteri Besar pada 2013.

“Saya melihat masyarakat menyambut baik program ini kerana kita bekerja sebagai satu pasukan dan program ini sangat efektif,” katanya kepada pemberita selepas program Fit Perak di sini hari ini yang diadakan bersempena program pemukiman di daerah Kuala Kangsar sejak lima hari lalu.


Mengenai program pemukiman kali ini, Zambry berkata beliau sangat berpuas hati dan maklum balas daripada masyarakat memberi semangat kepada kerajaan negeri untuk terus bekerja.

Katanya sebanyak 157 program dilaksanakan sepanjang lima hari pemukiman diadakan bermula Selasa lalu. – BERNAMA

Kategori