Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Lawatan Anwar Ke i-City...

SHAH ALAM - Lawatan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim...

Malaysia Harap China Akan...

BEIJING - Malaysia berharap China akan meningkatkan import minyak sawitnya dari Malaysia susulan...

15 Oktober Pengurusan Kes...

PUTRAJAYA - Mahkamah Rayuan menetapkan 15 Oktober ini untuk pengurusan kes rayuan Datuk...

Katering Buat Hal, Pengantin...

MAJLIS perkahwinan pasti menjadi kenangan terindah dalam hidup setiap pasangan pengantin, tetapi jika...

Warga Pendidik Perlu Sentiasa Dinamik, Progresif

KENINGAU – Warga pendidik disaran agar sentiasa membudayakan pendekatan dinamik dan progresif dalam melaksanakan tugas harian mereka mendidik anak bangsa di sekolah.

Pembantu Menteri Pertanian dan Industri Makanan Sabah Datuk Sairin Karno berkata budaya seperti itu perlu bagi melahirkan pelajar yang bukan sahaja cemerlang dalam akademik tetapi juga dari segi akhlak.

“Sasaran negara ialah untuk mencapai standard pendidikan berkualiti di peringkat antarabangsa perlu digalas oleh semua pihak,” katanya ketika merasmikan Majlis Anugerah Kecemerlangan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Bingkor di sini hari ini.

Sairin yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Liawan berkata untuk mencapai piawaian antarabangsa berkenaan kerajaan melalui kementerian pendidikan sentiasa berusaha menggalakkan penyertaan aktif ibu bapa dan masyarakat dalam pelbagai programnya.


Katanya ibu bapa boleh memainkan peranan mendidik anak-anak mereka di rumah sebagai pelengkap dan pengukuh kepada pendidikan yang diperoleh anak mereka di sekolah. – BERNAMA

Kategori