Friday, May 3, 2024

Creating liberating content

Johor Harap Bukti Baharu...

JOHOR BAHRU - Kerajaan Johor berharap penemuan bukti baharu dapat membantu kerajaan persekutuan...

Sufian Tuju Ucapan Hari...

MESKIPUN tali pertunangan Sufian Suhaimi dan Elfira Loy sudah pun berakhir, namun peminat...

Pencemaran Sungai: Kilang Haram...

KUALA LUMPUR - Operasi kilang-kilang haram di seluruh negara terutama yang terletak berhampiran...

Jawatan Ahli Majlis PBT...

IPOH - Jawatan ahli majlis Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) di setiap daerah di...

Pecahkan Motosikal, Penganggur Didenda RM2,500

PETALING JAYA – Gara-gara memecahkan beberapa buah motosikal di kawasan parkir sebuah pangsapuri, seorang penganggur didenda RM2,500 atau penjara empat bulan oleh Mahkamah Majistret di sini, hari ini.

Majistret Salamiah Salleh menjatuhi hukuman ke atas Jeswant Singh Pratab Singh, 41, setelah dia mengaku bersalah dengan sengaja melakukan khianat dengan memecahkan empat buah motosikal milik penduduk pangsapuri itu menggunakan pemutar skru.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu di kawasan parkir motosikal di bawah Blok A, Pangsapuri Aman, Bukit Puchong, di sini, pada 3.30 pagi, 24 Mei tahun lepas.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan penjara maksimum lima tahun atau denda atau kedua-duanya.


Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Mary Phoon Keat Mee memohon mahkamah menjatuhi hukuman setimpal sebagai pengajaran kepada tertuduh.

Tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu hukuman ringan atas alasan dia berada dalam keadaan tidak sedar ketika melakukan kesalahan itu selain berjanji tidak akan mengulangi kesalahan sama. – BERNAMA

Kategori