Monday, April 29, 2024

Creating liberating content

Polis Terima Laporan Insiden...

SHAH ALAM – Polis mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian letupan mercun yang dilontar...

Jenayah Kebencian, Gadis Muslim...

SEORANG remaja Islam warga Amerika Syarikat menjadi mangsa kekejaman jenayah kebencian terbaharu di...

Hub Pengecasan Dengan Wayar...

Mungkin anda pernah mengalami situasi ini di mana anda ingin menggunakan peranti ketika menonton...

Dewan Rakyat : Pesawat...

KUALA LUMPUR – Kerajaan telah memulakan proses penggantian pesawat Hawk 108/208 milik Tentera...

Remaja 16 Tahun Tolak Tawaran RM28 Juta Pelabur AS

IBARAT tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia tiada siapa tahu, begitulah nasib, Mohammed Ali dari Dewsbury, Yorkshire, England apabila ditawarkan £5 juta (RM28 juta) oleh pelabur dari Amerika Syarikat.

Remaja berusia 16 tahun itu bagaimanapun menolak tawaran pelabur AS untuk membeli idea berhubung laman sesawang berkaitan simpanan wang yang dihasilkan hanya di bilik tidurnya.

Dailymail melaporkan, Mohammed menolak tawaran tersebut Disember lalu sebelum sambutan Krismas kerana yakin harga untuk ideanya itu akan meningkat lebih tinggi pada masa akan datang.

“Jika teknologi dan konsep telah bernilai jutaan dolar, cuba bayangkan berapa nilainya jika orang sudah mula menggunakannya.

“Saya menyedari ini adalah risiko tetapi saya mahu melakukannya untuk diri sendiri,” kata pelajar A Level dari Dewsbury ini.


Jelasnya, perkara utama yang difikirkan adalah setiap yang dilakukannya itu perlulah tidak mempunyai saingan dan ia akan memberikan pulangan lumayan seperti Bloomberg.

Mohammed yang mencipta laman sesawang weneed.com pada 2009 itu pernah menjana pendapatan £30,000 (RM167,735) pada tahun 2012 selepas projek permainan videonya, Project 2006 dilancarkan. – MYNEWSHUB.CC

Kategori