Wednesday, May 15, 2024

Creating liberating content

PAN Kata Presiden PAS...

KUALA LUMPUR - Parti Amanah Negara (PAN) menyifatkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul...

Fitnah Jual Tanah, Annuar...

KUALA LUMPUR - Dakwaan penjualan 42 plot tanah oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur...

DAP Hina Mahathir Main...

BIADAB... DAP sentiasa hina Tun Dr. Mahathir Mohamad dari dulu hingga kini, namun...

Penunggang Maut Motosikal Bertembung...

SEREMBAN - Seorang remaja yang sedang menunggu keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)...

Pelajar Tingkatan 1 Lemas Mandi Sungai Bersama Rakan

JOHOR BAHRU – Seorang pelajar lelaki Tingkatan 1 lemas ketika mandi sungai bersama rakan-rakannya di Sungai Nibong, Batu Pahat, petang semalam.

Ketua Polis Daerah Batu Pahat ACP Abdul Wahib Musa berkata mangsa, Mohd Irfan Nor Hakim didapati tidak pulang ke rumah pada pukul 7 malam semalam, setelah keluar untuk mandi-manda di kuala Sungai Nibong bersama empat orang rakannya.

“Bapa mangsa, Nor Hakim Hashim kemudiannya bersama jiran pergi ke sungai berkenaan dan menjumpai basikal serta pakaian yang dipakai anaknya berada di tebing sungai tersebut,” kata beliau dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Menurut Abdul Wahib, bapa mangsa kemudiannya membuat laporan polis mengenai kehilangan anaknya pada pukul 12.36 tengah malam, setelah mangsa dipercayai lemas.

Sementara itu, Pegawai Operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Mohd Khalid Ahmad Aini Syukri berkata pihaknya menerima laporan mengenai kehilangan mangsa pada pukul 12.45 tengah malam tadi.

“Saya bersama enam orang anggota kita ke lokasi kejadian dan tiba pada pukul 1.23 pagi dan terus melakukan kerja-kerja mencari dan menyelamat. Bagaimanapun, pencarian agak sukar berikutan keadaan air pasang dan gelap,” kata beliau dalam satu kenyataan berasingan.


Mayat mangsa hanya ditemui pada pukul 8.05 pagi tadi, kira-kira 200 meter daripada lokasi mangsa dilaporkan hilang pada ketika air sungai mulai surut, kata Ahmad Aini.

Abdul Wahib berkata mayat mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Batu Pahat untuk bedah siasat.

Kes diklasikasikan sebagai kes mati lemas.

Sehubungan dengan itu, pihak polis menasihatkan orang ramai terutamanya kanak-kanak agar tidak turun mandi manda di waktu ini kerana arus sungai ke laut yang deras pada masa itu adalah cukup berbahaya. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori