Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Jom Sertai Kelas Kentut...

ANDA ingin mempelajari seni kentut? Jika ya, anda boleh mendaftar di sebuah kelas...

Istana ‘Sultan Melaka’ Di...

KISAH seorang usahawan, Raja Noor Jan Shah dari Gombak, Selangor yang mengisytiharkan dirinya...

UMNO: Sikap Biadab Pihak...

KUALA LUMPUR - Isu kebiadaban dan perbuatan menghina pemimpin dan negara sejak kebelakangan...

Bunuh Siti Kharina: Polis...

SHAH ALAM - Polis Selangor tidak akan berkompromi dengan masalah pendatang asing tanpa...

Bot Melintang Di KM190 Lebuhraya Pantai Timur

KUANTAN – Sebuah bot yang dalam ‘perjalanan’ ke Tasik Kenyir, Terengganu ‘berlabuh’ di KM190 Lebuhraya Pantai Timur (LPT) selepas kenderaan pacuan empat roda yang menundanya terbabas, hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Pahang Superintendan Mohd Noor Yusof Ali berkata kemalangan pukul 10.44 pagi itu dipercayai berlaku selepas kenderaan yang dipandu John Beauchamp Russell, 55, warga tempatan hilang kawalan semasa menuruni bukit.

Bagaimanapun, Russell yang merupakan pengurus apartmen mewah di ibu kota dan penumpang kenderaan itu, Jennifer Lynne, 51, warga Amerika Syarikat tidak mengalami kecederaan, tambahnya.

“Kenderaan itu juga telah terlanggar pembahagi jalan sebelah kanan selain tayar hadapan sebelah kanan pecah. Bot yang ditunda telah berpusing dan terbalik sebelum melintang di jalan raya,” katanya semasa dihubungi di sini, hari ini.


Mohd Noor menambah bot itu milik Russell dan beliau mempunyai lesen memandu yang sah serta mempunyai kelulusan untuk menunda bot berkenaan.

Kes disiasat mengikut Peraturan 10 LN 166/59, iaitu gagal mengawal kenderaan ketika memandu dan menyebabkan kemalangan.

Sementara itu, jurucakap syarikat konsesi LPT, Anih Berhad berkata kejadian itu menyebabkan penutupan sementara lorong lebuh raya itu sebelum dibuka semula kepada pengguna selepas kerja mengalihkan bot selesai. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori