Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Kerajaan Komited Bina Lebih...

GEORGE TOWN - Kerajaan komited dan akan terus memberikan tumpuan dalam menyediakan lebih banyak...

Drama Lakonan Anzalna Bakal...

KUALA LUMPUR - Impian pelakon Anzalna Nasir untuk mengembangkan kerjaya seninya di peringkat...

SPRM Nafi ‘Lembab’ Siasat...

PUTRAJAYA - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menasihati semua pihak agar tidak mengeluarkan...

Ketidaktentuan Politik, Bursa Malaysia...

KUALA LUMPUR - Saham di Bursa Malaysia dibuka lebih rendah hari ini, berikutan...

Nama Teresa ‘Kok’ Mulia Di Sisi Islam, Kata Hasanuddin

KUALA LUMPUR – “Bukankah nama seseorang itu adalah kemuliaan dan kebangaan dirinya,” kata Naib Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Hasanuddin Mohd. Yunus.

Kata beliau, Nabi Muhammad S.A.W sendiri meminta umatnya supaya memanggil seseorang dengan nama yang paling disenangi oleh mereka.

Beliau memetik sepotong hadis untuk mengingatkan seluruh umat Islam mengenai perbuatan memperolok-olokkan nama orang lain.

“Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendahkan-rendahkan puak lelaki yang lain (kerana) barangkali puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka.

“Dan janganlah pula sesuatu puak dari puak perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain (kerana) barangkali puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka (Al-Hujurat 11),” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Beliau berkata demikian bagi menyelar tindakan Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman berseloroh cuma Teresa Kok daripada DAP mempunyai nama dengan perkataan ‘Kok’ di Seputeh.


Tajuddin dipercayai berkata demikian kerana tindakan Teresa Kok menggangu jawapan soalan tambahan beliau sewaktu sidang Dewan Rakyat semalam menyebabkan Pengarah Komunikasi PAN, Khalid Abd. Samad menjerit perkataan sial kerana marahkan Tajuddin.

Ibarat mengata dulang paku serpih, umum menyedari pemimpin dan penyokong pembangkang lebih teruk berperangai kebudak-budakan memperolok-olokkan nama pemimpin negara selama ini. – MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori