Sunday, May 12, 2024

Creating liberating content

Keikhlasan Kerajaan S’gor Selesai...

SEPANG - Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor Datuk Seri Noh Omar mempersoalkan keikhlasan...

Khalid Ibrahim Nafi Tawar...

SHAH ALAM - Kerajaan Selangor tidak pernah menawarkan bayaran sebanyak RM2.975 bilion bagi...

Rumah Dilempar Molotov Koktel

KOTA BHARU - Tiga kereta dan bahagian depan rumah milik Ketua Pegawai Lembaga...

Siasat Bekas Peguam Negara...

PEKAN: UMNO Bahagian Pekan membuat laporan polis meminta pihak berkuasa itu menyiasat bekas...

12 Kes Pecah Rumah Di Manjung Berjaya Diselesaikan

LUMUT – Polis berjaya menyelesaikan 12 kes pecah rumah di sekitar daerah Manjung sejak awal tahun ini berikutan tertangkapnya seorang lelaki awal bulan ini.

Ketua Polis Daerah Manjung, ACP Tengku Mohd Zailan Tengku Ahmad Shah berkata suspek berumur 33 tahun itu ditahan pada 6 November lalu ketika menginap di sebuah hotel di Lumut kira-kira 6 petang.

Katanya semasa ditahan, polis turut merampas pelbagai barangan daripada suspek termasuk dua unit kamera DSLR, beberapa utas jam tangan mewah, dua televisyen dan barang kemas dengan nilai keseluruhan bernilai lebih RM50,000.

“Polis turut menemukan 13 surat pajak gadai emas bernilai RM23,900 yang dipercayai hasil gadaian barangan kemas oleh suspek,” katanya dalam sidang media di sini hari ini.

Tengku Zailan berkata hasil siasatan mendapati suspek bergiat aktif di sekitar Manjung iaitu di Desa Bayu, Venice Intan dan Taman Megah dan Sitiawan.

Tengku Mohd Zailan berkata hasil siasatan mendapati suspek mempunyai lapan rekod lampau yang masing-masing empat kes berkaitan curi kenderaan dan dadah.


“Kesemua kes lampau berkenaan bukan hanya berlaku di Perak tetapi turut dilaporkan di Petaling Jaya, Selangor dan Dang Wangi, Kuala Lumpur,” katanya.

Suspek kini ditahan dan disiasat di bawah Seksyen 457 Kanun Keseksaan kerana pecah rumah.

Selain itu, Tengku Mohd Zailan berkata polis juga berjaya menyelesaikan beberapa kes curi kenderaan di sekitar Manjung dan Sitiawan dengan tertangkapnya seorang lelaki pada 7 November dan tiga lelaki pada 25 Mei lalu.

Katanya kesemua suspek mempunyai rekod lampau membabitkan dadah. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori