Friday, May 3, 2024

Creating liberating content

Masyarakat Tidak Perlu Terlalu...

SUSULAN penemuan dua kanak-kanak Orang Asli yang mendakwa mereka diberi makan oleh seseorang...

Majlis Makin Hampir, Amyra...

KUALA LUMPUR - Pelakon, Amyra Rosli tidak mempunyai masa untuk urusan perkahwinannnya dengan...

Dibebel Tidak Bersuami, Ibu...

KEJAM… Gara-gara ditegur ibunya sendiri kerana tidak memiliki suami dan pekerjaan, seorang wanita...

Neelofa Ambil Tindakan Terhadap...

PELAKON dan pengacara popular, Neelofa, 25 tahun, akhirnya telah mengambil tindakan terhadap beberapa...

Demi Selamatkan Anjing, 2 Ferrari Kemalangan

DUA buah kereta Ferrari remuk akibat mengelak seekor anjing yang tiba-tiba melintas di hadapan kereta mewah tersebut. Pemandu dikatakan terperanjat kerana haiwan tersebut melintas di hadapan mereka secara mengejut.

Selepas mengelak daripada anjing itu, mangsa dilaporkan terpaksa pula merempuh pagar sekatan jalan. Portal Shanghaiist melaporkan, insiden berlaku di bandar Lijiang, China. Akibat insiden itu, mangsa mengalami kerugian hingga 2 juta yuan (kira-kira RM1.2 juta).

Ferrari berwarna perak itu remuk bahagian depan setelah melanggar pagar sekatan jalan manakala Ferrari yang berwarna putih pula rosak teruk pada bahagian kiri belakang kenderaan tersebut.

Penduduk di sekitar lokasi kejadian berkumpul dengan cepat sejurus mendengar dentuman kuat di hadapan kedai dan tidak mahu ketinggalan merakamkan gambar kemalangan unik tersebut.

Demi Selamatkan Anjing, 2 Ferrari Kemalangan

Beberapa ejen insurans kenderaan yang tiba di lokasi kemalangan menilai kerosakan tersebut bakal menyebabkan mangsa memerlukan sekurang-kurangnya 1 juta yuan (kira-kira RM610,000) untuk membaikinya.

Demi Selamatkan Anjing, 2 Ferrari Kemalangan

Demi Selamatkan Anjing, 2 Ferrari Kemalangan


Apa yang terjadi dengan anak anjing itu? Malangnya usaha pemandu demi mengelakkan pelanggaran anjing tersebut sia-sia apabila haiwan itu dipukul hingga mati oleh orang ramai yang melihat kejadian berkenaan.

Kejadian tersebut dimuat naik ke media sosial oleh salah seorang yang menyaksikan dan ia menjadi viral. Sebahagian besar netizen memuji tindakan berani dua pelumba Ferrari itu.

“Wow! Saya fikir mereka berdua pantas mendapat sumbangan daripada pencinta anjing untuk memperbaiki kereta mereka,” kata seorang netizen tempatan yang enggan dikenali.

“Ya, aku berasa sedih dengan anjing ini sementara aku juga kesian dengan 2 Ferrari ini,” katanya lagi.

Netizen lain mengulas: “Aww, ini tidak terlalu buruk. Kami yakin bahawa pemilik Ferrari akan mampu bayar berjuta-juta yuan.” – MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori