Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Guru Besar Sekolah Rendah...

KUALA TERENGGANU – Seorang guru besar sekolah rendah hari ini mengaku tidak bersalah...

PM Pertahan CEP Panggil...

TOKYO – Tun Dr. Mahathir Mohamad mempertahankan tindakan Majlis Penasihat Kerajaan (CEP) yang...

Kadar Kemalangan Di Industri...

KUALA LUMPUR - Kadar kemalangan di industri pekerjaan menurun sebanyak 10,824 kes pada...

CEO LHDN Hadiahkan Kereta...

CEO LHDN Hadiahkan Kereta Setengah Juta Buat Bini???Semalam kecoh kata Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Lembaga Hasil Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Sabin Samitah... Hadiahkan kereta harga setengah juta buat isteri tersayang.Siap poster bagai mencerita hal itu.Dengar aje, hati terus panas. Wah.. Banyaknya duit... Sesuka hati belikan bini kereta mewah camtu.Terus tanya kawan yang kerja di LHDN.Berbeza dengan penulis yang emosi, terus percaya, rakan di LHDN tu seorang yang lebih tenang dan dikenali di kalangan rakan-rakan kami pun sebagai seorang yang bijak.Dia memberitahu penulis beberapa perkara yang kemudiannya membuka mata.Pertama sekali, tidak dinafikan memang CEO hadiahkan kereta kepada isterinya, tapi banyak point tokok-tambah yang menyebabkan ramai tak faham isu dan terus marah.Dia memberitahu, kereta yang dibeli dalam 300K lebih sikit aje, bukan sampai 500k atau RM1 juta.Dan kata rakan admin, kereta itu bukan dibeli tunai, sebaliknya bayar muka dan bayar bulanan, sama macam jutaan rakyat Malaysia buat."Dan bro, pinjaman bank yang dibuat lagi tinggi pada down-payment, jadi takda la apa isu pun, setakat seorang CEO antara agensi terbesar kerajaan nak beli kereta dalam 300K untuk bini dia dengan hutang bank, takda la apa pun yang pelik," kata rakan penulis.Sudah tentu beliau boleh bayar la setakat kereta harga 300K.Ceh...penulis pun emosi tak kena tempat.Faham isu.. Baru tahu.. Takda la apa benda pun.Mungkin ada yang tak puas hati dengan CEO tu kot... Tu yang rajin sampai buat poster bagai.. Saje nak bagi orang buruk sangka.Lepas tahu isu sebenarnya... Penulis pun rasa bersalah... Harap tuan CEO dapatkan maafkan penulis dan ramai lagi yang terpedaya kat luar tu.Harap yang rajin menyebarkan berita sampai buat poster apa semua, insaf la sekali.

6 Nekad Terjun Bangunan Selamat Diri Dari Kebakaran

KUALA LUMPUR – Enam warga Indonesia nekad terjun dari tingkat dua sebuah bangunan rumah kedai di Jalan SS15/4 Subang Jaya untuk menyelamatkan diri dari kebakaran malam tadi.

Pegawai Bomba Kanan II, Balai Bomba dan Penyelamat Subang Jaya, Hazinan Md Yusof berkata kebakaran berlaku di sebuah premis membuat pengiklanan di tingkat bawah bilik sewa mereka.

Beliau berkata akibat tindakan mereka yang terdiri daripada lima wanita dan seorang lelaki, kesemua mereka mengalami kecederaan pada kaki dan pinggang dalam kejadian kira-kira 11 malam itu.

“Semua mangsa sedang tidur ketika kejadian,” katanya ketika dihubungi.


Mangsa dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk rawatan.

Punca kebakaran masih disiasat, kata Hazinan. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori