Monday, April 29, 2024

Creating liberating content

Julia Perez Minta Kopi,...

KESIHATAN pelakon dan penyanyi sensasi Indonesia, Julia Perez yang kini sedang bertarung dengan...

Fenomena Awan ‘Ombak Besar’...

BEAUFORT - Formasi awan luar biasa kelihatan seperti 'ombak besar' dan 'puting beliung'...

Remaja Maut Dipanah Petir

ISKANDAR PUTERI : Seorang remaja lelaki berusia 17 tahun maut dipercayai terkena panahan...

10,000 Tan Makanan, Plastik...

JERANTUT - Kira-kira 10,000 tan makanan yang masih elok dan plastik terbuang setiap...

Akibat Mahu Tunjuk Pandai, Anak Hampir Hilang Tangan

SEORANG kanak-kanak lelaki berusia sembilan tahun hampir hilang sebelah tangan akibat kebodohan ibunya yang menggunakan pisau pemotong daging untuk mengelar tangannya anaknya itu yang dipatuk ular.

Kejadian itu berlaku di China, ketika kanak-kanak berkenaan sedang bermain di luar rumahnya, apabila dia telah dipatuk oleh seekor ular.

Melihat keadaan anaknya itu, wanita yang dikenali sebagai Yang telah menghisap bisa ular terbabit dan dia telah menyapu wain pada bahagian yang dipatuk ular itu.

Yang tanpa berfikir panjang kemudiannya mengambil pisau pemotong daging dan cuba menghiris pergelangan tangan anaknya dengan harapan darah kotor dan bisa ular akan keluar.

Malangnya berlaku pendarahan yang teruk hingga memaksa Yang menghantar anaknya ke hospital terdekat namun hospital tersebut enggan merawat anaknya disebabkan keadaannya yang semakin parah.

Pihak hospital kemudiannya meminta Yang membawa anaknya ke Yongchuan dan disebabkan Yang tidak mempunyai wang, dia terpaksa meminjam 2,000 yuan daripada jiran-jirannya.

Menurut doktor, kanak-kanak itu hampir hilang tangan kanannya.


Pemeriksaan awal mendapati bisa ular tersebut tidak menghasilkan toksik yang besar namun tindakan Yang yang menyebabkan kecederaan anaknya menjadi parah.

Meskipun kanak-kanak berkenaan tidak lagi berada dalam situasi bahaya tetapi dia terpaksa dirawat di hospital dan fungsi tangannya juga akan terjejas akibat tindakan ibunya itu.

Sementara Yang pula tidak berhenti menangis dan menyesal dengan tindakannya itu. – MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori