Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

PKR Label PTG, Kastam...

KUALA LUMPUR - Pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) melabelkan pegawai Jabatan Kastam Diraja...

Padang Bola Jana Kuasa...

Juara Piala Dunia sekarang adalah milik Jerman tetapi negara yang paling dikaitkan dengan...

PABM 2016: Peserta AS,...

BANGI: Peserta dari Amerika Syarikat (AS), United Kingdom (UK) dan Australia mengulangi kejayaan...

PH Terdesak Dakwa Najib...

DEDAH... Tuduhan terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak menunjukkan pihak pendakwaan sedang dalam...

Alahai…. Apabila Si Cilik Bercinta Mengalahkan Orang Dewasa

KISAH ini dikongsikan oleh seorang pengguna laman sosial Twitter iaitu Piqa @SyafiqaHasry_ yang telah memuat naik beberapa keping screenshot atau gambar berkaitan percintaan sepupunya melalui aplikasi WhatsApp.

Menurut posting tersebut, sepupunya itu tertinggal tablet miliknya di rumah remaja berkenaan. Hasrat murni remaja bernama Piqa itu telah merungkai satu ‘rahsia’ sewaktu hendak menghubungi ibu budak perempuan itu untuk menyatakan tentang tablet yang tertinggal tersebut.

Kisah percintaan sepupunya yang berusia 9 tahun itu yang bernama Fadilah dengan budak lelaki bernama Haikal sangat mencuit hati. Jom ikuti kisah percintaan mereka yang telah dikongsikan oleh Piqa.

p1

p2

p3

p4
Kecanggihan teknologi pada hari ini memang tidak dinafikan banyak memberi manfaat kepada setiap orang seandainya digunakan dengan bijak dan berhemah.


Namun lambakan teknologi yang terdapat di pasaran seperti telefon pintar yang hadir dengan pelbagai bentuk, saiz dan harga membolehkan rata-rata netizen untuk memilikinya serta aplikasi-aplikasi yang terdapat di dalamnya memudahkan perhubungan yang jauh menjadi dekat dengan teknologi hari ini.

Kisah ini dikongsi bukan untuk mengaibkan mana-mana pihak tetapi sebagai peringatan bersama. Oleh itu, para ibu bapa yang mempunyai anak-anak agar tidak sewenang-sewanangnya memberikan sepenuh kepercayaan kepada mereka.

Kecanggihan teknologi hari ini memang memberikan impak positif namun tidak dapat dinafikan impak negatif yang turut dipalitkan bersama. – MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori