Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Bekal Susu Segar Keningau...

KENINGAU – Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Salahuddin Ayub berkata, beliau...

Pembelajaran Fleksibel Kunci Pendidikan...

KOTA KINABALU : Pendekatan ‘satu saiz untuk semua’ dalam pendidikan tinggi sudah tidak...

Kru Malindo Air Ditangkap...

SYDNEY - Seorang kru kabin syarikat penerbangan Malaysia adalah antara lapan yang ditangkap...

TLDM Usaha Bawa Balik...

SHAH ALAM - Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) memaklumkan 57 orang yang terlibat...

Sheila Rusly Sinonim Dengan Program Masakan

SEBUT saja JS Pictures pasti ramai sudah mengetahui siapa pemilik produksi terbabit iaitu Hajjah Sheila Rusly dan suami Jinggo sudah tidak asing lagi dalam menerbitkan drama atau program bagi industri seni tanah air.

Sheila Rusly dan suami Jinggo

Biarpun sudah menempa nama sebagai pelakon  dalam industri seni tanah air, Sheila Rusly, 45; tetap mencuri tumpuan para peminatnya apabila muncul dalam program berbentuk masakan yang dihoskan oleh beliau sendiri.

Sheila yang terkenal melalui program masakan ‘Ketuk-ketuk Ramadhan’ dan sering ke udara pada Ramadhan setiap tahun sekali gus telah menjadikan dia sebagai chef selebriti yang digemari ramai.

Bukan sahaja mempunyai rancangan masakan sendiri, beliau juga pernah menerbitkan buku masakan berjudul  Ketuk-ketuk Sheila Rusly.

Rancangan masakan yang diterbitkan oleh produksi miliknya itu menggunakan tagline Ketuk-ketuk Ramadhan ternyata telah sebati dengan peminat beliau.

“Nampak sahaja kelibat saya di karpet merah, mereka terus memekik nama saya sambil menyebut Ketuk-Ketuk Ramadhan.


“Agaknya diaorang (peminat) memang suka tengok saya ni memasak atau mengacarakan program memasak agaknya,” ujarnya kepada sebuah portal gosip tempatan.

10906397_773078502806901_6227618526007253917_n

Jelas Sheila kepada portal itu lagi, fanpage beliau yang dibuka sekadar suka-suka untuk kongsi resepi dan video masakan, ternyata terkejut dengan sambutan hangat dari kalangan netizen sehingga mencecah 1, 925,3000 likes.

Katanya: “Saya buka fanpage itu sekadar suka-suka untuk berkongsi resepi memasak atau video masakan.  Tapi, tak sangka pula ramai yang suka hingga ia mencecah 1, 925,3000 likes.” – MYNEWSHUB.CC

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=Btle9wdohpE]

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori