Sunday, May 5, 2024

Creating liberating content

Bomba Dipukul Perusuh Kuil...

STABIL... Anggota bomba, Muhammad Adib Mohd. Kassim yang parah dibelasah perusuh kuil di...

UMNO Terus Matang Selari...

IPOH - UMNO akan menyambut ulang tahun ke-70 penubuhannya pada 11 Mei depan,...

Syatilla Kembali Berlakon, Anak...

SETAHUN lebih 'menyepi' selepas berkahwin dan berpantang, kini pelakon tinggi lampai Syatilla Melvin...

Bagilah ‘Makcik’ Kerusi Naib...

KUALA LUMPUR - "Bagilah makcik-makcik ini peluang. Kalau tak ada (makcik) tak adalah...

Pemuda DAP Sahkan Misi Wujudkan Persepsi Negatif Berjaya

KUALA LUMPUR – Pemuda Sosialis DAP Malaysia mengesahkan pihak pembangkang telah berjaya dalam misi jahatnya untuk mewujudkan persepsi negatif orang ramai ke atas kerajaan Barisan Nasional (BN).

Setiausaha Pemuda Sosialis DAP, Bryan Lew dengan angkuh berkata, kini adalah masa untuk parti pembangkang mengambil alih pemerintahan negara berdasarkan persepsi buruk rakyat ke atas BN tersebut.

“Sekarang kamu perlu lihat sentimen rakyat. Jika BN tidak tahu urus negara maka biar kami ambil alih dan urus Malaysia dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang,” katanya dalam satu kenyataan media semalam.

Bryan memberi contoh sentimen paling baharu apabila orang ramai yang marah kerana kerajaan mengurangkan kadar potongan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) sebanyak tiga peratus.

Beliau mendakwa, kerajaan konon telah ‘merompak’ simpanan hari tua golongan pekerja dengan mengurangkan caruman KWSP mereka setiap bulan.


Tuduhan itu namun tidak berasas kerana Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kelmarin menjelaskan pengurangan potongan KWSP itu untuk bantu mengurangkan beban kos sara hidup golongan pekerja.

Dakwaan Bryan itu juga menunjukkan sikap tidak jujur pemimpin pembangkang yang sebelum ini membantah keras cadangan KWSP mengehadkan usia maksimum pengeluaran simpanan KWSP 60 tahun.

Pembangkang waktu itu mendakwa konon pencarum KWSP perlu dibenarkan mengeluarkan habis wang simpanan mereka lebih awal kerana mereka memerlukan duit. – mynewshub.cc

Baca: Insafi Kisah Nasib Umat Melayu Islam Singapura

Juga: DAP Usir Melayu Keluar Pulau Pinang – PAS

Lagi: DAP Tukar Rizab Melayu, Nama Tempat Jadi Cina

Dan: DAP Bagi Tanah 11 SJKC Tapi Sifar Rumah Rakyat!

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori