Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Gempa Bumi Sederhana Landa...

KUALA LUMPUR - Satu gempa bumi sederhana berukuran 5.5 pada skala Richter berlaku...

10,000 Tiket Perlawanan TFC...

KUALA TERENGGANU - Sebanyak 10,000 keping tiket perlawanan separuh akhir Piala Malaysia pertama...

Dipenjara Kerana Tipu Urusan...

Seremban : Dua wanita dijatuhi hukuman penjara selama setahun di Mahkamah Majistret Seremban,...

Melaka Promosi Ikan Laga...

MELAKA – Kerajaan negeri menerusi Jabatan Perikanan Negeri Melaka bercadang mengadakan promosi dan...

Video: Gempar! Tun M Hadiri Himpunan Bersih 4.0?

GAGAL melihat sambutan bangsa Melayu dalam perhimpunan Bersih 4.0, bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir Mohamad akhirnya turun padang ke lokasi perhimpunan kira-kira pukul 7.30 malam pada Sabtu.

Ketika tiba, Tun M bersama-sama dengan isterinya, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali cuma berjalan dari Jalan Parlimen menuju ke Jalan Tun Perak sambil diiringi pengawal keselamatannya.

Video ini dikatakan telah dirakam di persimpangan Jalan Raja dekat Dataran Merdeka dan Tun M disambut hangat oleh peserta-peserta Bersih 4.0 yang rata-ratanya merupakan bangsa Cina.

Baca: Pembangkang Sah ‘Hijack’ Acara Bersih 4.0

https://www.youtube.com/watch?v=Migr1-Emqa8


Tun M Hadir Bersih 4.0 oleh mynewshub

Bagaimanapun disebabkan keadaan terlalu sesak, Tun M kemudian berpatah balik dan menuju ke keretanya.

Keadaan tolak-menolak dan kelam kabut itu berlanjutan kira-kira 10 minit.

Sebelum ini, Tun M pernah menyifatkan perhimpunan haram Bersih adalah sebagai memalukan negara seperti mana perhimpunan Reformasi anjuran pembangkang pada penghujung 1990-an lalu.


Malah beliau juga pernah menasihati anaknya, Marina agar tidak menyertai perhimpunan Bersih 2.0 dan 3.0 sebelum ini di mana salah satu objektif Bersih kebetulan adalah kepada hak asasi golongan LGBT.

Perkara itu bagaimanapun amat disokong Marina serta parti-parti pembangkang kononnya kelompok tersebut juga wajar mendapat perlindungan hak asasi manusia.

Sementara itu, ketika ditanya pemberita apakah tujuannya hadir di situ, beliau hanya berkata secara ringkas: “Just to look around (saja datang nak melihat-lihat)”.

Malangnya kemunculan beliau kemudian cuba diperbesarkan portal propembangkang kononnya negarawan itu kini mula menyokong Bersih anjuran pembangkang bagi menggulingkan kerajaan.

Untuk rekod, Dr Mahathir amat dibenci pembangkang kerana memecat bekas timbalannya Anwar Ibrahim pada 1998 akibat tidak dapat menerima latar belakang aktiviti seks bakal penggantinya itu. – Mynewshub.cc

Oleh: hzq

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori