Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Suatu Keajaiban Malaysia Tak...

KUALA LUMPUR - Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini berkata, hampir suatu keajaiban...

22 Sekolah Tahfiz Di...

PUTRAJAYA - Sebanyak 22 sekolah tahfiz di Kuala Lumpur menerima bantuan kewangan Pakej...

Berita Pencen Dihentikan Adalah...

PUTRAJAYA - Bahagian Pasca Perkhidmatan (Pencen), Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) hari ini menafikan...

Awal, Scha Suka Kongsi...

AWAL Ashaari yang sering memuat naik gambar anaknya, Lara Alana di laman sosial...

DBKL Tolak Permohonan Demo Bersih 4.0 Di Dataran Merdeka

DEWAN Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) muktamad tidak membenarkan perhimpunan Bersih 4.0 diadakan di Dataran Merdeka pada 29 dan 30 Ogos ini.

Ini berikutan, pada hari yang sama Dataran Merdeka akan digunakan untuk kerja-kerja persediaan untuk perarakan sambutan kemerdekaan yang bakal menjelang tiba tidak lama lagi.

Perkara itu dimaklumkan oleh Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Mhd. Amin Nordin Abdul Aziz dalam sidang media selepas bertemu wakil Bersih, pagi Selasa

“Saya beritahu mereka Dataran Merdeka akan digunakan untuk persiapan dan raptai sempena hari kemerdekaan negara kita,” ujarnya.

Sementara itu, pertimbangan untuk membenarkan perhimpunan itu berlangsung di Padang Merbuk turut ditolak memandangkan kawasan itu akan digunakan oleh pasukan tentera untuk kerja-kerja logistik bagi perarakan sambutan Hari Kebangsaan.


Tambah Mhd. Amin, Dataran Merdeka dikhususkan untuk acara DBKL dan acara kebangsaan serta tidak menjadi dasar mereka membenarkan acara berunsur politik di situ.

Bagaimanapun, DBKL turut mencadangkan kepada wakil Bersih supaya mengadakan perhimpunan itu seminggu selepas sambutan Hari Kebangsaan. – MYNEWSHUB.CC

Sumber: Malaysia Insider

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori