Monday, April 29, 2024

Creating liberating content

Kembalikan Kertas Undi Pos...

KUALA LUMPUR – Rakyat Malaysia yang menetap di luar negara dan berdaftar sebagai...

K’jaan Tiada Masalah Untuk...

KUALA LUMPUR - Kerajaan tidak mempunyai masalah bagi golongan mahasiswa untuk berpolitik selagi...

Saingan 6 Penjuru Di...

PONTIAN - Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Tanjung Piai pada 16 Nov ini...

Bekas KP KL Mendiang...

KOTA KINABALU - Bekas Ketua Polis Kuala Lumpur, mendiang Tan Sri Henry Chin...

Video: Kisah Cinta Viral Awek “Kelate” Dan Mamat “London”

KISAH cinta tanpa sempadan sepasang kekasih yang tinggal di Kota Bharu, Kelantan dan Newcastle, London telah menyentuh hati ramai rakyat Malaysia selepas ianya dijadikan sebuah filem pendek oleh Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS).

Kisah Aadil Marzani dan Nik Nurul Athirah bertajuk Home – #LundangtoNewcastle yang dimuatnaik di laman YouTube hujung bulan lalu, kini mencecah views lebih 1.3 juta.

Ironinya, Lundang adalah bahasa daerah bagi menyebut perkataan London manakala New Castle apabila diterjemahkan menjadi “Kota Baru”.

Aadil mula jatuh hati kepada Athirah selepas menyaksikan gadis tersebut buat kali pertama semasa majlis graduasinya di Tinity College, Dublin.

Sejak itu dia mula mendekati Athirah menerusi Facebook sebelum memutuskan untuk membawa hubungan mereka ke peringkat lebih serius.


Aadil yang merupakan kelahiran London dan kini bekerja sebagai jurutera di sana, bakal menikahi gadis idamannya itu yang bekerja sebagai doktor di Hospital Kota Bharu, Ogos ini.

Jom saksikan video kisah Aadil dan Athirah yang membuktikan, jarak tak mampu membataskan sebuah cinta sejati. – MYNEWSHUB.CC

Oleh: Rem Ramzi

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori