Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Kemenangan Calon BN Beri...

KUALA LUMPUR - Kemenangan calon Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK)...

Wanita Lahir Anak Di...

KOTA SAMARAHAN - Wanita selamat melahirkan bayi perempuan di dalam kereta dengan bantuan...

Covid-19: Penularan Terus Lonjak,...

Sebanyak 4,503 kes baru Covid-19 dilaporkan semalam, menjadikan jumlah keseluruhan sebanyak 4,664,213.Ikuti Mynewshub: TelegramJumlah...

Tiada Kompromi Pihak Buang...

SEREMBAN - Kerajaan Negeri Sembilan tidak akan berkompromi dan akan mengambil tindakan tegas...

SPR Terima 57,247 Permohonan Pengundi Baharu

KUALA LUMPUR – Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menerima sebanyak 57,247 permohonan pendaftaran pemilih baharu dan 11,551 permohonan pengundi sedia ada untuk menukar alamat pusat mengundi dari Oktober hingga Disember tahun lalu.

Sehubungan itu, SPR memaklumkan Rang Daftar Pemilih Tambahan (DPT) bagi suku tahun 4/2104 yang menyenaraikan permohonan itu akan dipamerkan selama 14 hari mulai 10 hingga 23 Mac 2015 di 935 lokasi di seluruh negara.

Setiausaha SPR, Datuk Abdul Ghani Salleh berkata, SPR akan turut mempamerkan nama pemilih yang akan dikeluarkan daripada Daftar Pemilih dalam DPT bagi suku tahun 4/2014 kerana meninggal dunia atau dilucut hak warganegara.

Justeru, beliau menasihati semua pemohon yang telah mendaftar sepanjang tempoh tersebut supaya membuat semakan maklumat pendaftaran pemilih mereka di lokasi terbabit.

“Pemohon terbabit dinasihatkan menyemak DPT Suku Tahun 4/2014. Jika pemohon mendapati nama tidak tersenarai dalam DPT itu, pemohon boleh membuat tuntutan dengan menggunakan Borang B dan diserahkan kepada Penfaftar (Pengarah Pilihan Raya Negeri).


“Pemilih berdaftar di satu-satu bahagian pilihan raya yang hendak membuat bantahan ke atas kemasukan nama mana-mana orang dalam DPT Suku Tahun 4/2014 boleh berbuat demikian dengan mengisi Borang C. Seorang pembantah boleh membantah tidak lebih 20 orang,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Abdul Ghani berkata, sebanyak 15 tempat pameran terbabit di Pejabat Pilihan Raya Negeri, Pejabat Pos Berkomputer (449), Komplek/Pejabat Kerajaan (85), Pejabat Daerah/Tanah (124), Majlis Daerah/Perbadanan (52), Dewan Serbaguna/Rukun Tetangga/Balai Raya/Penghulu/Dewan (193) dan 17 lain-lain lokasi.

“Orang ramai yang mempunyai sebarang pertanyaan diminta menghubungi Ibu Pejabat SPR di talian 03-8892 7141 atau melayari laman web www.spr.gov.my untuk menyemak senarai DPT Suku Tahun 4/2014,” katanya. – MYNEWSHUB.cc

  • Lagi berita berkaitan:
  • SPR

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori