Thursday, May 2, 2024

Creating liberating content

Pendekatan Baharu Semarak Industri...

KANGAR - Kerajaan sentiasa mencari pendekatan baharu untuk menyemarakkan industri pelancongan negeri selain...

Seri Perdana Dikunjungi Rakyat...

PUTRAJAYA: Pintu pagar Kompleks Seri Perdana dibuka lebih awal iaitu pada 9.30 pagi...

Khairy Balas Kritikan ,...

KUALA LUMPUR : Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin, membalas kritikan dilontarkan Ahli Parlimen Bintulu,...

“Dia Hantar Gambar Terakhir...

KUALA LUMPUR - Isteri kepada Mejar Mohd. Zahir, Nourshafinar Harun sebak dengan pemergian...

Hishammuddin Syukur Juruterbang Indonesia Selamat

LANGKAWI – Menteri Pertahanan, Datuk Seri HishammuddinHussein melahirkan rasa syukurnya kerana keempat-empat juruterbang aerobatik Jupiter daripada Indonesia yang terbabit dalam insiden pesawat terhempas itu selamat.

Menurutnya, walaupun kumpulan juruterbang aerobatik itu terlibat dalam kemalangan, namun mereka tetap bersemangat tinggi untuk meneruskan persembahan pada Pameran Udara dan Maritim Antarabangsa langkawi (LIMA) 2015.

Beliau berkara demikian kepada pemberita sebelum mengiringi rakan sejawatanya dari Indonesia, Ryamizard Ryacudu melawat kesemua mangsa di Hospital Daerah Langkawi di sini.

Kesemua mangsa berada dalam keadaan stabil dengan hanya mengalami kecederaan ringan di beberapa bahagian badan dan diawasi dengan rapi oleh doktor dan pegawai perubatan hospital daerah itu.

Menurut kakitangan hospital berkenaan, kesemua juruterbang Indonesia itu turut menjalani prosedur imbasan bagi memeriksa sebarang kecederaan dalaman yang dialami mereka.


Sementara itu, semasa melawat Pusat Konvensyen Antarabangsa Langkawi (LIEC) di Kuah, lokasi Mesyuarat Menteri-Menteri Pertahanan ASEAN, Hishammuddin berkata beliau berpuas hati dengan operasi mencari dan menyelamat (SAR) keempat-empat juruterbang itu.

Dalam kejadian pukul 2.04 petang itu, dua buah pesawat aerobatik Jupiter milik Angkatan Udara Tentera Nasional Indonesia (AU-TNI) itu terhempas selepas dipercayai bergesel di udara ketika melakukan latihan sempena LIMA 2015.

– BERNAMA

https://youtu.be/nTLIATUzgSo

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori