Saturday, July 27, 2024

Creating liberating content

Malaysia, Vietnam Bincang Kerjasama...

PUTRAJAYA – Malaysia dan Vietnam hari ini mengadakan perbincangan dan bertukar pandangan mengenai...

Komen Bekas Ratu Cantik...

MUNGKIN Samantha Katie James, 25, mempunyai niat yang baik ketika memberikan komen mengenai...

Tak Tahan Nak Buang...

TIDAK kira apa yang anda sedang lakukan, ada keperluan yang datang secara tiba-tiba...

FAM Denda Gary Robbat...

KELANA JAYA - Pemain kebangsaan, Gary Steven Robbat didenda RM50,000 serta digantung tiga...

ADUN PKR Inanam Umum Letak Jawatan Menerusi FB, Twitter?

KOTA KINABALU – Ketika PKR sibuk mencanangkan kononnya beberapa wakil rakyat BN dari komponen UMNO akan berpaling tadah keluar parti, apa yang berlaku, ADUN PKR Inanam, Dr. Roland Chia hari ini mengumumkan hasrat akan meletak jawatan.

Lebih unik, beliau yang juga seorang doktor gigi di Sabah membuat pengumuman secara mengejut itu menerusi laman sosial Facebook dan Twitter milik peribadinya dengan memberi alasan kesihatan, lapor portal berita AgendaDaily dan The Star Online.

Namun, lebih pelik, Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli di ibu negara mendakwa beliau tidak tahu-menahu mengenai perkara itu dan akan merujuk kepada PKR Sabah kerana dimaklumkan Dr. Roland masih berada di luar negara.

“Saya telah hubungi PKR Sabah dan mereka mengesahkan beliau memang ada masalah kesihatan, tetapi hingga saya dapat bercakap sendiri dengan YB Dr. Roland, saya tidak dapat sahkan sama ada itu adalah muktamad atau tidak,” katanya dalam satu kenyataan.

Ketua PKR Sabah, Datuk Lajim Ukin juga gagal menghubungi ADUN itu namun beliau dimaklumkan pihak PKR Cabang Inanam tidak pernah diberitahu isu itu serta mengesyaki akaun laman sosial Dr. Roland mungkin digodam orang luar.


Begitu pun jika berita itu sah, ini bermakna Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) perlu bersedia dalam tempoh 60 hari untuk mengadakan pilihan raya kecil (PRK) pertama tahun 2015 selepas mengadakan tujuh PRK pasca Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 pada 2013 lalu.

BN memenangi 4 kerusi pada PRK sebelum ini iaitu Kuala Besut, Terengganu; Balingian, Sarawak; Teluk Intan, Perak dan Pengkalan Kubor, Kelantan manakala pembangkang kekal menguasai Bukit Gelugor, Pulau Pinang; Kajang, Selangor dan Sungai Limau, Kedah.

Pada PRU lalu, Dr. Roland yang kali pertama bertanding, menang kerusi Inanam dengan majoriti 3,202 undi untuk menewaskan calon BN dari komponen Parti Bersatu Sabah, Joseph Paulus Lantip dan calon Parti Progresif Sabah, Eric Majimbun. – Agensi

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori