Monday, May 6, 2024

Creating liberating content

Suami Maut Ditetak, Isteri...

BURUH ladang maut ditetak rakannya di ladang sawit Kampung Beril Paka, Dungun, hari...

Krisis MB Perlis Tamat,...

BERKAT 10 malam terakhir Ramadan... Kemelut di Perlis yang bergolak sejak 25 hari...

Kereta Mewah Rasmi APEC,...

PORT MORESBY - Jika sebelum ini kerajaan Papua New Guinea dikecam selepas dikatakan...

Ketam Gergasi Tarik Perhatian...

TANJUNG PIANDANG (Perak) - Seorang nelayan tempatan terkejut setelah menemui seekor ketam...

Sebahagian Lagi Laluan Lebuhraya Pantai Timur Dibuka Mulai Esok

KUALA LUMPUR – Sebahagian lagi jajaran Projek Lebuhraya Pantai Timur Fasa 2 (LPT2) dari Persimpangan Cheneh sehingga ke Persimpangan Kijal sepanjang 29 kilometer (km) akan dibuka kepada pengguna lebuh raya mulai esok.

Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof berkata, kerajaan membuat keputusan itu selepas mengambil kira musim cuti sekolah yang berlangsung.

“Bersempena musim cuti sekolah, Kerajaan telah memutuskan untuk membuka sebahagian lagi jajaran LPT2 kepada laluan awam dari Persimpangan Cheneh sehingga ke Persimpangan Kijal.

“Adalah diharapkan dengan pembukaan jajaran ini dapat memberi keselesaan kepada pengguna jalan raya dan dapat membantu mengurangkan kesesakan trafik di musim cuti sekolah,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Fadillah berkata, LPT2 yang panjang keseluruhan 184km merupakan salah satu projek infrastruktur berimpak tinggi di bawah Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMKe-10).


Menurut beliu, projek itu menyumbang kepada pembangunan sosio-ekonomi masyarakat setempat dan negara ke arah mencapai status negara maju menjelang Tahun 2020.

Jelasnya, kerajaan telah membuka sebahagian jajaran LPT2 sepanjang 130km dari Persimpangan Kuala Terengganu hingga ke Persimpangan Paka dan dari Persimpangan Jabor hingga ke Persimpangan Cheneh sehingga 21 Julai lalu.

“Pembukaan ini memberi kemudahan penjimatan kos, masa dan tenaga yang melibatkan perjalanan pengguna lebuhraya tersebut,” katanya.

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori