Wednesday, May 1, 2024

Creating liberating content

KTM Terima Surat Jujur,...

BUKAN mudah berjumpa dengan orang yang jujur mahu mengaku salah memohon maaf, apatah...

Penunggang Motosikal Maut Terhumban...

SEREMBAN - Seorang penunggang motosikal maut selepas tercampak ke dalam gaung sedalam kira-kira...

Tiga Rumah Roboh Dilanggar...

TAWAU - Sebuah kapal tongkang hanyut sejauh satu batu dan melanggar tiga rumah...

Bangunan IPK Berusia Akan...

JOHOR BAHRU - Kerajaan akan menggantikan bangunan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) di...

Pemuda PAS Mahu Kutip Derma Untuk Fahmi

KUALA LUMPUR – Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) memberi jaminan akan membantu aktivis pelajar Fahmi Zainol jika hilang tajaan pendidikan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

Ketua DPPM, Suhaizan Kayat berkata, pihak akan membut kutipan derma ke seluruh negara bagi membantu pelajar itu yang menganjurkan pidato Datuk Seri Anwar Ibrahim di Universiti Malaya (UM) baru-baru ini.

“Jika JPA tarik biasiswa Fahmi maka DPPM akan buat kutipan derma seluruh negara untuk membantu beliau,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Media hari ini melaporkan Fahmi berdepan risiko hilang tajaan pendidikan daripada JPA kerana berdegil menganjurkan pidato Datuk Seri Anwar Ibrahim di UM.

JPA didakwa kurang senang dengan kenyataan “negatif” dan “provokatif” Fahmi terhadap kerajaan dalam penganjuran pidato yang dianggap sebagai haram oleh pengurusan UM.


Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Ruziah Shafei dalam surat bertarikh 6 November dipeti berkata, tindakan Fahmi melanggar terma perjanjian biasiswa yang ditandatangani pada 2011.

“Fahmi diberi tujuh hari untuk mengemukakan tunjuk sebab bertulis kenapa pembatalan itu tidak boleh dibuat dan kenapa tuntutan ganti rugi tidak boleh dibuat.

“Kegagalan saudara mematuhi surat ini menyebabkan penajaan saudara boleh ditamatkan serta merta dan tuntutan terhadap saudara dan penjamin akan dilakukan oleh jabatan ini,” kata Ruziah. – mynewshub.cc

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori