Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Polis Thai Patahkan Cubaan...

BANGKOK - Polis antinarkotik Thailand menahan dua lelaki tempatan dan merampas 447...

Dulu Awie Cuba Elak...

MENGAKUI kehidupannya jauh lebih bermakna, pelakon dan penyanyi, Datuk Awie memberitau dia ini...

Cerita Pelampung Dan Hikayat...

KUALA LUMPUR - Analogi pelampung dan kisah pinangan Puteri Gunung Ledang digunakan seorang...

Dua Lelaki Dipercayai Tentera...

KUALA LUMPUR - Polis menembak mati dua lelaki, yang dipercayai anggota pemberontak tentera...

Pemuda PAS Mahu Ke JPM Bantah Isu Subsidi Petrol

KUALA LUMPUR – Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPP) Wilayah Persekutuan mahu mengadakan dialog dengan Jabatan Perdana Menteri (JPM) berhubung penetapan harga petrol RON95 dan diesel mengikut kaedah pengapungan terkawal bermula 1 Disember ini.

Ketua Penerangannya, Mior Isfandy Mior Azizan mendakwa, kira-kira lima delegasi akan hadir ke pejabat JPM pada 1 Disember 2014 untuk mempersoalkan langkah penjimatan tersebut.

“Pihak kami juga akan membawa beberapa cadangan kepada pihak kerajaan dalam sesi dialog tersebut dan akan meneruskan kempen penerangan di sekitar Wilayah Persekutuan mengenai isu ini sepanjang bulan Disember.

“Dialog tersebut dicadang akan diadakan pada 1 Disember 2014 (Isnin) di pejabat JPM. Kira-kira lima orang delegasi DPP Wilayah Persekutuanakan hadir dalam sesi dialog tersebut,” dakwanya dalam satu kenyataan media hari ini.


Mior Isfandy mendakwa, tindakan yang akan diambil oleh kerajaan itu tidak mengurangkan bebanan hidup rakyat khususnya golongan pertengahan dan menetap di kawasan bandar.

“Tambahan lagi, rakyat berdepan dengan tekanan kenaikan kos sara hidup dan bakal berdepan dengan perubahan cukai baharu pada April 2015,” dakwanya.

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori