Friday, April 19, 2024

Creating liberating content

PM Lancar Blueprint Perumahan...

KUALA LUMPUR: Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) akan melaksanakan semua projek Rumah Keluarga...

Awal Ashaari Dedah Barangnya...

PELAKON dan pengacara Awal Ashaari mendedahkan beberapa barang peribadi miliknya hilang dan dipercayai...

Jual Tanah: Kerajaan P.Pinang...

GEORGE TOWN - Pengerusi Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang, Teng Chang Yeow hari...

Berhenti Jadi Jurutera Kerana...

TERNYATA di zaman serba canggih ini dengan menjadi popular di laman sosial boleh...

Jangan Bandingkan Saya Dengan Azalina – Mas Ermieyati

KUALA LUMPUR – Ketua Puteri UMNO Datuk Mas Ermieyati Samsudin meminta supaya beliau tidak dibandingkan dengan pemimpin Puteri terdahulu, khususnya Ketua Puteri pertama Datuk Seri Azalina Othman Said.

Beliau yang mengambil alih teraju pergerakan sayap parti sejak lebih setahun lalu berkata tidak wajar jika corak kepimpinan mereka dibandingkan berikutan era dan cabaran yang dihadapi kedua-dua pemimpin itu berbeza.

“Azalina berdepan dengan cabaran berbeza kerana beliau memimpin pada waktu Puteri baharu ditubuhkan. Puteri ketika itu mendapat perhatian kerana ramai yang mahu melihat peranan Puteri pada awal penubuhannya.

“Cabaran yang dihadapi Puteri hari ini jauh lebih berat dan berbeza. Puteri kini berdepan dengan 80 peratus muka baharu yang masih mentah, belum benar-benar memahami wadah perjuangan parti.

“Puteri (masa kini) berdepan dengan kemodenan dan kemajuan teknologi yang pesat berkembang,” katanya berucap pada Perhimpunan Agung Pergerakan Puteri UMNO bersempena Perhimpunan Agung UMNO 2014 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.

Mas Ermieyati berkata beliau perlu ‘bersuara’ menjelaskan perkara itu hari ini berikutan pendekatannya untuk berdiam diri selama ini menyebabkan ‘orang tidak memandang apa yang saya lakukan’.


Beliau seterusnya meminta orang ramai supaya berlaku adil dengan memberi masa kepadanya untuk membuktikan kemampuan mengemudi Puteri serta memberi kepercayaan untuk sayap parti membuktikan kebolehan mereka.

“Jangan sekadar mengkritik tanpa mengambil kira cabaran dan tekanan yang Puteri hadapi kini. Jangan begitu cepat menilai Puteri yang baru sahaja saya pimpin ini,” katanya.

Tidak hanya berucap kosong, Mas Ermieyati juga ‘membentangkan buku rekod beliau’ dengan merujuk kepada program yang telah dilakukan sepanjang menerajui pergerakan sayap parti itu.

Antaranya adalah penganjuran Program Kembara Ilmu di bawah kendalian Biro Kebajikan, mewujudkan Bazar Bayahista untuk menggalakkan lebih ramai anak muda menceburi bidang perniagaan serta pelbagai program latihan, kursus dan aktiviti sukarelawan. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori