Sunday, May 12, 2024

Creating liberating content

Strategi Tok Mat Beri...

BERKESAN... Rahsia strategi Datuk Mohamad Hasan akhirnya bunuh segala percaturan Pakatan Harapan (PH)...

Cawangan KWSP Di Kuala...

KUALA LUMPUR: Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) akan menutup cawangannya di Kuala Lumpur...

PKR Nafi Buat Sidang...

KUALA LUMPUR - Parti Keadilan Rakyat (PKR) menafikan akan mengadakan satu sidang media...

Bomba Selamatkan Harta Lebih...

MELAKA - Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM)Melaka berjaya menyelamatkan harta benda bernilai...

DAP Ugut Mahu Saman Utusan Malaysia

KUALA LUMPUR – DAP mengugut mahu menyaman akhbar Utusan Malaysia kerana didakwa memfitnah proses pemilihan semula Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP pada 29 September lalu.

Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Loke Siew Fook mendakwa, akhbar itu membuat laporan fitnah mengenai 120 cawangan yang belum mendaftar tetapi mengundi dalam pemilihan semula itu.

“Utusan Malaysia meneruskan siri pembohongan dan fitnah berterusan terhadap DAP. Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang sedang menyaman Utusan Malaysia di atas fitnah yang dilemparkan.

“DAP tidak akan teragak-agak untuk mengheret Utusan Malaysia ke mahkamah sekali lagi jika mereka meneruskan fitnah terhadap pimpinan Pusat DAP,” dakwanya dalam satu kenyataan hari ini.

Siew Fook seterusnya menafikan laporan Utusan Malaysia sebanyak 120 cawangan yang belum mendaftar telah hadir dan mengundi dalam pemilihan semula CEC DAP pada 29 September 2013.


Dakwanya, senarai perwakilan yang layak untuk mengundi adalah senarai sama yang diguna pakai dalam pemilihan Kongres Kebangsaan DAP pada 15 Disember 2012.

Dakwa beliau, semua laporan yang dikehendaki oleh ROS telah pun dihantar kepada pegawai penyiasat ROS yang bertanggungjawab dalam kes itu.

“Angka 120 cawangan yang belum mendaftar yang dilemparkan adalah jumlah permohonan cawangan baharu yang telah dihantar kepada ROS secara berperingkat sejak bulan Mei 2013 yang masih belum diluluskan oleh ROS,” dakwanya lagi.

  • Lagi berita berkaitan:
  • DAP

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori