Video: “Potong Payudara Saya Jika Ahok Kalah”

MEDIA sosial Indonesia kini heboh memperkatakan dakwaan seorang gadis yang berhasrat hendak memotong payudaranya jika pasangan Ahok-Djarot kalah dalam pemilihan Gabenor Jakarta.

Ia susulan ‘demam’ pilihan raya umum daerah (Pilkada) yang kini sudah memasuki pusingan kedua di mana calon-calon yang bertanding sebelum ini masing-masing hanya memiliki undian di bawah 50 peratus.

Ia sekali gus memaksa pengundian pusingan kedua dijalankan pada hari ini. Ahok atau nama sebenarnya Basuki Tjahaya Purnama yang juga etnik Cina beragama Kristian merupakan penyandang jawatan panas tersebut.

Bagaimanapun Pilkada di Jakarta agak tegang ekoran kenyataan Ahok mempermainkan ayat al-Quran ketika berkempen untuk dirinya baru-baru ini sehingga beliau didakwa di sebuah mahkamah tempatan.

Menerusi rakaman berdurasi satu minit, wanita itu turut sindir Wakil Ketua DPRD DKI Jakarta, Abraham Lunggana atau lebih dikenali sebagai Lilung yang berhasrat memotong telinga jika Ahok-Djarot menang dalam Pilkada.

“Hai Linglung, kalau dulu kamu bilang jika Ahok menang, kamu akan potong kuping kan?

“Sekarang saya emak-emak, seandainya besok Anies-Sandi menang, saya rela potong payudara saya,” kata wanita berkaca mata itu.

“Ingat, saya berani potong payudara saya, potong susu saya, kalau Anies-Sandi menang,” katanya lagi sambil menunjuk ke arah kedua-dua payudaranya.

Difahamkan, wanita itu dipercayai merupakan penyokong bekas Menteri Pendidikan dan Kebudayaan, Anies Baswedan dan pasangannya seorang ahli perniagaan, Sandiaga Salahuddin Uno yang juga penentang pasangan Ahok dan Djarot.

Pada akhir video tersebut, wanita itu sekali lagi mengingatkan Linlung supaya mengotakan janjinya sekiranya Ahok-Djarot menang dalam Pilkada pusingan kedua berkenaan.

“Kamu berani potong anu mu, aku juga berani potong anu ku. Kamu berani potong kuping kan?” katanya lagi. – MYNEWSHUB.CC