Tuesday, March 19, 2024

Creating liberating content

Polis Johor Tahan 95...

JOHOR BAHARU - Polis menahan 95 lelaki termasuk penjaga premis dalam serbuan di...

Dah Putus Tunang, Elfira...

HAMPIR sebulan putus tunang, tetapi isu kemelut antara keluarga Elfira Loy dan Sufian...

Nicol Kekal Pemain Nombor...

KUALA LUMPUR - Ratu skuasy negara, Datuk Nicol David masih mengekalkan kedudukan sebagai...

Guan Eng Bongkar Rahsia...

KEMENTERIAN Kewangan mendakwa menemui satu lagi skandal daripada fail merah membabitkan nilai RM9.4...

Unit Pemantau Jakim Terima 10,000 Aduan Hina Islam

SEREMBAN – Unit pemantau di bawah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menerima kira-kira 10,000 aduan berkaitan penulisan menghina dan provokasi kepada agama Islam di semua platform media termasuk media sosial sejak unit itu ditubuhkan minggu lepas.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Fuziah Salleh berkata setiap aduan yang diterima akan diteliti dan ditapis rapi terlebih dahulu bagi menentukan kesahihannya, kerana ada juga aduan yang diterima melibatkan “akaun palsu”.

“Itulah yang akan kita tapis dan kita tengok secara teliti, tapi saya kira yang lebih merisaukan ialah jumlahnya yang begitu besar dan seolah-olah menjadi-jadi. Ini adalah satu perkara yang tidak sihat,” katanya kepada pemberita di sidang media pra pelancaran Majlis Tilawah dan Menghafaz Al-Quran Peringkat Kebangsaan (MTHQK) 2019, semalam.

Ketika diminta mengulas mengenai perhimpunan haram Lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) sempena Hari Wanita, Sabtu lepas, Fuziah berkata sambutan hari wanita itu dicemari oleh kumpulan yang membawa agenda tersendiri.

“Ini satu perkara yang amat dikesali, seharusnya tidak berlaku dan mengapa mereka membawa agenda mereka sendiri dalam sambutan Hari Wanita. Pendirian kita di Jabatan Perdana Menteri, kita kesal perkara itu berlaku,” katanya.

Kategori