Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Penyelamat Warga Balai Polis...

Kuala Lumpur: Bekas Pengarah Pengurusan Bukit Aman Tan Sri J.J Raj yang terkenal...

Allah Akan Pelihara PAS,...

KUALA LUMPUR - Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man menegaskan beliau tidak...

Tok Mun Kecewa Tidak...

BAHANG pilihan raya bakar semangatnya untuk berjuang demi bangsa dan agama namun semangat...

1MDB: Mahkamah Benar PM...

KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi di sini, hari ini membenarkan permohonan Datuk Seri...

Pemuda UMNO, PAS, MCA, MIC Bukti Perpaduan Ummah Tak Rasis

PASIR PUTEH – Gabungan Pemuda UMNO, PAS, MCA dan MIC di atas satu pentas ceramah buat pertama kalinya di sini malam tadi membuktikan bahawa gagasan Perpaduan Ummah tidak rasis sebagaimana yang dilabelkan oleh sesetengah pihak. 

Ketua Pergerakan Pemuda Barisan Nasional (BN), Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki berkata, malah Pemuda MCA dan MIC menyatakan persetujuan untuk seganding menjelajah ke seluruh negara untuk menyampaikan penerangan kepada rakyat. 

“Kerjasama untuk memberi penerangan bahawa gabungan penyatuan UMNO PAS bukan satu menggugatkan ketenteraman negara dan tidak boleh dilabelkan sebagai ‘Taliban’. 

“Usaha kita untuk membentuk keyakinan rakyat membina negara bangsa yang sejahtera tanpa perkauman dan ini ditakuti setengah pihak yang khuatir kemungkinan kedudukan politik mereka akan goyah selepas rakyat menyedari keupayaan mereka membina negara dan membela nasib rakyat,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas Program Penyatuan Ummah Empat Ketua Pemuda Pusat Berceramah di Dataran Ilmu, dekat sini, malam tadi. 

Yang turut menyampaikan ceramah ialah Naib Ketua Pemuda PAS Pusat, Afnan Hamimi Taib; Naib Ketua Pemuda MCA Pusat, Chua Hock Kuan dan Ketua Pemuda MIC Kebangsaan, Thinalan a/l Rajagopalu. 


Yang hadir sama ialah barisan kepimpinan Pemuda negeri dan daerah daripada keempat-empat parti terbabit. 

Asyraf Wajdi berkata, gerakan perjuangan empat kepimpinan pemuda dalam satu saf perjuangan tidak akan terhenti di daerah ini tetapi akan menjelajah ke seluruh negara bermula dengan negeri Johor selepas ini. 

“Di sini (Pasir Puteh) adalah sebagai satu permulaan. Tema utama ‘Selamatkan Negaraku’ untuk menyampaikan mesej kepada rakat untuk kembalikan cita negara sebagaimana asalnya.

“Kita tidak mahu keruncingan dan haru biru berkaitan budaya dan agama dijadi modal untuk menyemarakkan api perkauman terutama dalam kalangan pemimpin DAP yang melihat sesuatu perkara dan insiden dalam tafsiran yang sempit,” katanya. – UTUSAN ONLINE

Kategori