Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Peguam Pas Ingatkan Hadi...

KUALA LUMPUR – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak mempunyai kuasa...

Keputusan Guna Vaksin Denggi...

TAMPIN - Keputusan sama ada Malaysia akan menggunakan vaksin denggi pertama di dunia...

BB Bakal Hadir Dengan...

BlackBerry Classic sedia mempunyai papan kekunci fizikal, tetapi bagaimana pula dengan peminat yang...

Sultan Johor Dakwa Ditawar...

JOHOR BAHRU - Sultan Johor hari ini menyatakan kesediaan mendedahkan maklumat kepada Suruhanjaya Pencegahan...

Firdaus Wong Dikecam Selepas Dedah Bukti Serangan Seksual

PETALING JAYA – Pendakwah bebas, Firdaus Wong mendakwa menerima kecaman daripada orang ramai selepas mendedahkan bukti daripada mangsa serangan seksual melibatkan seorang pendakwah terkenal baru-baru ini.

Firdaus Wong melalui hantaran di Telegramnya berkata, sejak menggunakan platform media sosialnya bagi membangkitkan isu pemangsa seksual, pelbagai cacian turut diterima namun pedakwah itu tetap berpegang teguh mahu menegakkan kebenaran.

“Semalam, buat pertama kali saya mendedahkan bukti daripada seorang mangsa serangan seksual melibatkan individu yang mendakwa dirinya sebagai seorang pendakwah terkenal.

“Semua bukti yang didedahkan telah dihantar sendiri oleh mangsa berkenaan yang meminta bukti-bukti itu dikongsikan pada umum untuk memberikan kesedaran kepada masyarakat,” katanya di sini.

Selain itu katanya, mangsa juga telah memintanya berkongsi semua bukti berkenaan bagi menggalakkan lebih ramai mangsa untuk tampil membuat laporan polis.

“Mangsa juga telah buat laporan polis dengan semua bukti telah diserahkan untuk disiasat.

“Selepas berbincang dengan penasihat syariah dan pakar perundangan, Alhamdulillah mereka mengizinkan semua perkongsian itu tidak bercanggah dengan ajaran Islam dan undang-undang,” jelasnya.


BACA : “Jangan Panggil Ustaz, Panggil Saya Brother” – Firdaus Wong

Katanya, kesemua mesej serta bukti tersebut telah dilihat oleh mata kepalanya sendiri daripada perbualan melalui WhatsApp mangsa dan bukan sekadar mendengar kata pihak ketiga.

“Saya terpaksa berkongsi di saluran telegram kerana pada pandangan saya, mesej-mesej bertulis itu mempunyai elemen lucah melampau yang mungkin menyebabkan Facebook atau Instagram saya dipadamkan apabila ada individu yang membuat laporan.

“Saya bersiap sedia sepenuhnya sekiranya ada pihak yang mahu membuat laporan polis atau mengambil tindakan saman,” tambahnya. – K! ONLINE

1 komen

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori