Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Ada Pendakwaan Jika Bukti,...

Jabatan Peguam Negara (AGC) berkata jika ada bukti dan keterengan kukuh melibatkan sesiapa...

Pramugari Cantik Saudi Airlines...

RIYADH - Jika disebut nama Radiah Binti Sarip, mungkin ramai kalangan kita yang tidak...

Baju Warna Kulit Dikecam,...

BARU-BARU ini pelakon Mira Filzah teruk dihentam apabila busana yang digayakan dalam acara...

Siti Cerita Pengalaman Saksi...

TAHNIAH diucapkan kepada anak tiri Datuk Siti Nurhaliza, Asyraf Khalid dan isterinya, Tya...

ADUN BN Sungai Air Tawar Meninggal Dalam Rumah

SABAK BERNAM – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) Sungai Air Tawar, Kamarol Zaki Abdul Malek meninggal dunia pagi Selasa.

Allahyarham yang dilahirkan pada 1 Spetember 1958 dilaporkan telah ditemukan dalam keadaan tidak sedarkan diri di kediamannya sendiri di Jalan Besar, Sungai Air Tawar dekat sini.

Pegawai Khas Allahyarham, Mohamad Fariq Roslan ketika mengesahkan kematian itu berkata, arwah dijumpai tidak sedarkan diri kira-kira pukul 9 pagi ini selepas gagal dihubungi sejak awal pagi.

“Sepatutnya beliau dijadualkan menghadiri program Ziarah Kasih Sedetik Bersamamu di Kampung Sekendi pagi ini,” katanya yang dipetik laporan oleh sebuah akhbar tempatan.

Arwah Kamarol Zaki yang berusia 58 tahun serta aktif berpolitik merupakan timbalan ketua UMNO Bahagian Sabak Bernam selain juga sebagai ketua UMNO cawangan Sungai Air Tawar.

ADUN BN Sungai Air Tawar Meninggal Dalam Rumah

Selain itu, allahyarham turut menjawat kerusi exco Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi ADUN BN Selangor serta pengerusi Pertubuhan Peladang Kawasan Bernam Jaya (PPK).


Arwah yang popular dengan panggilan ‘Cikgu Zaki’ merupakan bekas guru besar Sekolah Kebangsaan Seri Mawar dengan mempunyai pengalaman selama 37 tahun dalam dunia perguruan.

Beliau meninggalkan seorang balu, Rossimah Abbas, iaitu seorang guru di Sekolah Kebangsaan Tebuk Jawa serta empat anak iaitu Mohd. Nasir, Mohd. Nazmi, Mohd. Naqib dan Nukman.

Dalam pilihan raya umum ke-13 yang lalu, Kamarol Zaki berjaya mengalahkan calon PAS yang mewakili Pakatan Rakyat, Wahid Rais dengan majoriti 1,416 undi. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA

Kategori