Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Awasi Agenda Malaysia Tanpa...

JANGANLAH cuba mengaitkan atau memalitkan institusi diraja dalam kancah politik haru biru.Apatah memperlekehkan...

BN Perak Tampil Lebih...

IPOH - Barisan Nasional (BN) Perak bakal menampilkan lebih banyak muka baharu terutama...

KKM Lancar Pelan Tindakan...

PUTRAJAYA - Kementerian Kesihatan (KKM) hari ini melancarkan Pelan Tindakan Pemakanan Kebangsaan Malaysia...

Pendedahan Isteri, Buat Ezany...

NAMPAKNYA kemelut rumah tangga pelakon Ezany Nizariff bersama isterinya Lizda Nuryanti Abidin semakin kritikal. Jika semalam...

JDT Kecilkan Kapasiti Stadium Baharu

JOHOR BAHRU – Kapasiti stadium baharu Kelab Bola Sepak Johor Darul Ta’zim (JDT) yang masih dalam pembinaan akan dikurangkan daripada 40,000 kepada 20,000 orang sahaja.

Ia dipercayai berpunca daripada bilangan penyokong JDT yang hadir ke stadium bagi menyaksikan perlawanan pasukan itu kian merosot.

Presiden Kelab Bola Sepak JDT, Tunku Tun Aminah Sultan Ibrahim berkata, stadium baharu itu sepatutnya siap sepenuhnya pada Mei tahun depan.

“Tetapi projek ini telah memakan lebih banyak masa oleh kerana pemilik kelab, Tunku Mahkota Johor dan barisan pengurusan kelab ingin mengurangkan kapasiti stadium daripada 40,000 orang kepada 20,000 orang sahaja.

“Oleh itu, ia terpaksa kemungkinan dilakukan semula mengikut kapasiti yang telah diubah,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Kenyataan Presiden Kelab Bola Sepak JDT itu dikeluarkan selepas Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ), Datuk Ismail Karim mendedahkan dua penaja JDT menarik diri daripada menaja pasukan itu musim depan.


Kedua-dua penaja berkenaan membuat keputusan menarik diri disebabkan kehadiran penyokong JDT yang semakin merosot di stadium.

Ismail dipetik berkata, perkembangan terbaru itu bermakna bajet peruntukan kelab JDT pada tahun hadapan bakal berkurangan antara 20 hingga 30 peratus berbanding tahun ini. – MYNEWSHUB.TV

Kategori