Saturday, April 27, 2024

Creating liberating content

Pendarahan Organ Penting Penyu...

KOTA KINABALU – Pendarahan teruk yang dijumpai dalam organ-organ penting seekor penyu yang...

Zakar Terlalu Besar, Wanita...

NIGERIA – Baru seminggu berkahwin tetapi seorang wanita, Aisha Dannupawa sudah meminta cerai...

Guterres Sambut Baik Pertemuaan...

NEW YORK - Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Antonio Guterres, pada Rabu...

Wartawan Buat Laporan Polis...

GARA-GARA menyiarkan nombor telefon bimbit miliknya di laman sosial, seorang wartawan akhbar hari...

PRN: Calon BN Tidak Gentar PKR Perkenal Maskot Badak

KUCHING – Ketika lawannya dari PKR tampil garang dengan maskot badak sumbu berwarna biru muda sebagai tarikan bahan kempen, langkah itu nyata tidak menakutkan calon Barisan Nasional (BN), Lo Khere Chiang.

Bakal bertanding di salah satu 11 kerusi baharu, Batu Kitang, Pengerusi Majlis Bandaran Padawan yang juga ahli Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) itu disaingi Voo Shiak Ni, seorang wanita dan peguam hak asasi manusia.

Beliau malah menyifatkan Pilihan Raya Negeri (PRN) ke-11 kali ini sebagai cara rakyat Bumi Kenyalang memilih pemimpin tempatan yang betul dan dasar yang betul demi melindungi hak-hak Sarawak serta rakyatnya sendiri.

Justeru beliau meminta rakyat untuk membuat pilihan bijak dengan menyokong penuh Ketua Menteri, Tan Sri Adenan Satem dan pasukan kepimpinan beliau mandat kepercayaan selama lima tahun akan datang lagi.

Khere Chiang menjelaskan, Adenan merupakan pemimpin berorientasikan rakyat malah melaksanakan banyak dasar baharu selain perubahan demi kepentingan negei sejak mengambil alih daripada Tun Abdul Taib Mahmud.

Lo Khere Chiang
Lo Khere Chiang

“Saya melihat PRN ini sebagai amat penting kerana ini mengenai memilih pemimpin yang betul, maka rakyat kena buat pilihan bijak,” kata beliau ketika melawat beberapa peserta program 1Azam di Kampung Bumbok di sini.

Program kerajaan Pusat itu di bawah seliaan Majlis Bandaran Padawan untuk membantu golongan miskin dan memberi faedah kepada 12 keluarga sepanjang tahun lalu berbanding hanya 10 keluarga pada tahun sebelumnya.


Kenyataan terbaharu Khere Chiang itu merujuk usaha terbaharu Shiak Ni pada Ahad memperkenalkan maskot badak sumbu bernama Adil kononnya PKR mampu membawa perubahan lebih baik seumpama haiwan tersebut.

Tindakan aneh PKR itu dilihat ramai penganalisis politik tempatan sebagai langkah mereka cuba menyaingi imej DAP yang selama ini lebih menonjol di seluruh negara dengan maskot rasmi parti tersebut iaitu burung enggang.

Batu Kitang yang dipecahkan asalnya daripada kerusi Kota Sentosa milik DAP susulan persempadanan semula sepatutnya ditandingi oleh calon DAP tetapi terpaksa diserahkan kepada calon PKR. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA

#PRNSARAWAK

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori